Re: Source tarballs vs Packages (ήταν thunderbird 3.0)

Savvas Radevic vicedar at gmail.com
Sun Mar 28 13:06:54 BST 2010

> Τα binaries του mozilla.org  ελέγχονται από δεκάδες χιλιάδες
> χρήστες και developers - ενώ των διανομών από τον packager και μερικούς
> beta testers

Πιστεύω πως αν και δουλεύουν σε ξεχωριστά μέρη (upstream vs.
downstream), και οι δύο ομάδες αλληλοβοηθώνται και συμβάλλουν ούτως
ώστε οι τελικοί δέκτες, οι απλοί χρήστες, να έχουν μια όσο το δυνατό
καλύτερη εικόνα του ελεύθερου λογισμκού.

Όμως μην ξεχνάμε πως κάποτε (σχεδόν ποτέ) υπάρχουν και περιστατικά στα
οποία υστερούν στο upstream mozilla και τα πακέτα που προσφέρουν οι
διανομές (downstream). Για παράδειγμα, η απουσία official 64-bit linux
binaries στο mozilla firefox / thunderbird upstream, ενώ τα προσφέρουν
οι διανομές όπως OpenSUSE και Ubuntu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Firefox#64-bit_builds
http://support.mozilla.com/tiki-view_forum_thread.php?forumId=1&comments_threshold=0&comments_parentId=25086&comments_offset=60&comments_per_page=20&thread_style=commentStyle_plain#threadId273507

> Εδώ ακριβώς είναι και το λάθος της ελληνικής κοινότητας του ubuntu με
> αποτέλεσμα  στα 5 χρόνια παρουσίας μας να μην έχουμε καταφέρει -παρά
> τους χιλιάδες χρήστες- να φτιάξουμε ενεργή κοινότητα ΕΛ/ΛΑΚ που να
> ασχολείται ενεργά με το ελεύθερο λογισμικό (είμαστε απλά μια κοινότητα
> χρηστών-καταναλωτών με κοινά ενδιαφέροντα).

Για εσένα τι σημαίνει μια «ενεργή» κοινότητα; Και για ποια από όλες
τις κοινότητες μιλάμε; Επειδή αν είναι για γενικό ΕΛ/ΛΑΚ εγώ λέω να
πάρουμε τη συζήτηση στο hellug ή/και στο greeklug.

Κατά τη γνώμη μου, τα μέλη της ελληνική κοινότητας ubuntu-gr έχουν
συνεισφέρει αρκετά σε διάφορους τομείς:
 - Μεταφράσεις; ☑☑☑☑
 - Οδηγοί "how to"; ☑☑☑☑
 - Φτιάχνουν προγράμματα / patches; ☑
 - Beta testers; ☑
 - Αναφορά σφαλμάτων; ☐
   Σ' αυτό το σημείο πιστεύω ότι χρειαζόμαστε περισσότερη δουλειά και
καθοδήγηση -- προσεξα πως πολλοί χρήστες αναφέρουν τα σφάλματα στο
φόρουμ αντί στην κατάλληλη ιστοσελίδα.
 - Πακέτα; ☑
 - Blogging / διαφήμιση ΕΛ/ΛΑΚ; ☑
 - Σχεδιασμός / Τέχνη; ☑
 - Διοργάνωση εκδηλώσεων; ☐ (Νομίζω πως κι εδώ θέλουμε περισσότερη δουλειά :P)
 - Να φωνάζουμε στη βεράντα καθε πρωί «καλημέρα εδώ το καλό linux»; ☒ :)

Δεν είναι λίγο το να μπεις σε φορουμ ή σε μια ταχυδρομική λίστα και να
πεις «καλημέρα, έχω το τάδε πρόβλημα». Μπορεί να βοηθήσει έμμεσα άλλα
άτομα που θα έχουν την ίδια απορία.

> Σαφώς και συμφωνώ στη λογική μιας εύκολης διανομής για νέους χρήστες,
> αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραμένουν όλοι τους μια ζωή "νέοι
> χρήστες"  συνηθισμένοι στη λογική του free beer (δηλ του "τζάμπα") χωρίς
> να συνειδητοποιήσουν ποτέ τη λογική του "free speech" .

Ο καθένας συμβάλλει όπως μπορεί και ξέρει. Τώρα αν μου είναι πιο
εύκολο να πω «σβήσε το τάδε και εκτέλεσε αυτή την εντολή» δε σημαίνει
ότι βαριέμαι, αλλά ότι έκρινα πως ο χρήστης θέλει να εγκαταστήσει ένα
πρόγραμμα εύκολα και γρήγορα και να είναι μέσα στα πλαίσια της
ασφάλειας.
Αν θέλει κάποιος να μάθει πως να κάνει build από source, υποθέτω πως
θα ξαναρωτήσει κατάλληλα. :)