Source tarballs vs Packages (ήταν thunderbird 3.0)

Thanos Lefteris alefteris at gmail.com
Sun Mar 28 11:01:53 BST 2010

2010/3/28 Kostas Boukouvalas <boukouvalas at linux.com>:
> [...]

Έχεις κάποιο πρόβλημα με τους packagers και τους απαξιώνεις
αποκαλώντας τους "πιτσιρικάδες"; Το να φτιάξει κανείς πακέτα εφαρμογών
του μεγέθους αυτών του mozilla, οο.ο, eclipse και πολλά άλλα δεν είναι
καθόλου εύκολη δουλειά.

ΟΚ, τώρα έπεσες και εσύ στο ίδιο σφάλμα με τους που κατηγορείς,
κάνοντας FUD για τα πακέτα. Σε τι υπολείπονται τα πακέτα του mozilla
στις διανομές από τα source που δίνουν στο mozilla; Ίσα ίσα που τα
πακέτα θα έχουν δοκιμαστεί από περισσότερους ανθρώπους από ότι τα
upstream sources. Δεν κατάλαβα αυτό που λες για την ακεραιότητα του
κώδικα. Εννοείς ότι είναι πιο πιθανό να αλλάξει κάποιος κακόβουλος το
κωδικά στο πακέτο, από την πιθανότητα να συμβεί αυτό upstream; Δεν
νομίζω.

> [...]
> τους φαίνεται σαν το ράντζο στη Βραζιλία όπου κάθονται και κάνουν
> τσιγάρο και πίνουν ουίσκι χαλαρά στην αιώρα.
>
> Both θέλουν να βοηθήσουν αλλά σκεπτόμενοι με τη λογική του
> ταλαιπωρημένου "πες του ανθρώπου κάτι εύκολο να μη παιδεύεται και
> κουράζεται"
>
> ...και να μην υπήρχε το debate θα ξεκινούσε λοιπόν!!! χαχαχα
>
> Σοβαρά τώρα - ναι πρέπει ο χρήστης να ξέρει και να έχει τον έλεγχο του
> μηχανήματός του και σε αυτό βοηθάνε τα untar / config / make / make
> install. Είναι σαν τις δοκιμασίες των αφρικανικών φυλών. Πρέπει να τα
> κάνεις πριν να ενταχθείς πλήρως σε αυτές!

Κατά την γνώμη μου ο χρήστης που στοχεύει το Ubuntu δεν ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να
ξέρει πως να μεταγλωττίσει ή να τρέξει από tarballs. Ο χρήστης θα
ΜΠΟΡΕΙ να το κάνει όμως, αν θελήσει, διαφορετικά δεν μιλάμε για
ελ/λακ. Αν θεωρείς ότι "χρειάζεται", τότε νομίζω ότι είσαι στην λίστα
λάθος διανομής. Ο στόχος του Ubuntu είναι να κάνει το linux προσβάσιμο
από ανθρώπους που δεν θέλουν να γίνουν packagers/προγραμματιστές για
τρέξουν μια εφαρμογή. Το slogan της διανομής "Ubuntu for human beings"
, και προσθέτω "..., not just developers".

Τώρα το γεγονός ότι, όπως έχει η κατάσταση σήμερα με το σύστημα
πακέτων στη διανομή, δεν μπορείς να εγκαταστήσεις μια νεότερη upstream
major έκδοση μιας εφαρμογής την στιγμή που αυτή βγαίνει, αλλά πρέπει
να περιμένεις τον επόμενο κύκλο ανάπτυξης στο Ubuntu, είναι ένα
πρόβλημα που μπορεί να λυθεί. Η δημιουργία ενημερωμένων και καλά
οργανωμένων ppa από ομάδες για αυτές τις εφαρμογές και η εύκολη εύρεση
και εγκατάσταση από τα ppa, ίσως να είναι μια λύση. Άλλες διανομές το
κάνουν ίσως καλύτερα, αλλά έχουν και διαφορετική σε μέγεθος κοινότητα
packagers.

--
Θάνος Λευτέρης
http://thanos.lefteris.info