Laptop without windows?

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Tue Oct 14 00:25:38 BST 2008

2008/10/14 Socrates P. VAVILIS <s_vavilis at yahoo.fr>:

> Καλύτερα να ψάξεις ψύλλους στα άχυρα από το να βρες DELL χωρίς ΛΣ! Η
> αντιπροσωπεία της DELL στην Ελλάδα θα σε στείλει σε κάποιον αντιπρόσωπο
> διότι δεν πωλεί απευθείας σε ιδιώτες. Επιπλέον, αν και είναι off topic,
> η τιμή ενός Dell στην Ελλάδα διαφέρει σημαντικά με το αντίστοιχο μοντέλο
> σε κάποια άλλη χώρα της ΕΕ (μιλάω πχ για διαφορά Ε600 για ένα μοντέλο
> που έκανε 1000 στη Γαλλία και στο ΗΒ και 1600 εδώ!).
> Επειδή η επιλογή φορητού χωρίς ΛΣ είναι περιορισμένη, μπορείς επίσης να
> αγοράσεις αυτό που σου αρέσει και εν συνεχεία να ζητήσεις την επιστροφή
> [...]

Υπάρχουν laptop που έρχονται με προεγκατεστημένο linux και είναι και
πολύ οικονομικά. Συνήθως βέβαια ανήκουν στην κατηγορία των
υπό-φορητών, δηλαδή είναι μικρά σε διαστάσεις, ελαφριά και
μεταφέρσιμα, αλλά δεν κάνουν για desktop replacement (έλειψη
cd/dvd-rom/rw, μικρός αποθηκευτικός χώρος - αρκετές φορές solid state
-, μέτρια επεξεργαστική ισχύς). Μερικές επιλογές:

* Acer Aspire ONE A110L Sapphire Blue, με
  Linpus Linux Lite version από το πλαίσιο:
  http://www.plaisio.gr/product.aspx?product=1145371&price=asc&category=69977907&x=30&catalog=21

* Acer Aspire ONE A150L Blue, με linux από τα multirama:
  http://www.multirama.gr/products/product?pid=0351449&catid=010200

* ASUS EEE PC900 και ASUS EEE PC901 σε διάφορα χρώματα με LINUX από e-shop:
  http://www.e-shop.gr/sort_search.phtml?stuff=asus+linux&x=0&y=0

* 13 μοντέλα διαφόρων κατασκευαστών με linux (ASUS EEE, Acer Aspire
One, MSI Wind, Pepper,  HP Mini-Note) στο skroutz.gr:
  http://www.skroutz.gr/c/25/laptop.html?keyphrase=linux

Γενικά οι επιλογές είναι υπαρκτές, επώνυμες, ποιοτικές και αν σε
ενδιαφέρει κυρίως η μεταφερσιμότητα και όχι οι επιδόσεις μπορείς να
τις προτιμήσεις. Όσον αφορά τη δυνατότητα μη αποδοχής της χρήσης των
windows και της επιστροφής χρημάτων, θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να
είναι η τελευταία λύση, μια και πρόκειται για μια χρονοβόρα και
ψυχοφθόρα διαδικασία λόγω της απροθυμίας των εμπόρων και των
κατασκευαστών. Αν την επιλέξεις ετοιμάσου να σε φέρουν στο αμήν με
δικαιολογίες, καθυστερήσεις και μισόλογα. Εξάλλου αγοράζοντας ένα
laptop με προεγκατεστημένο linux ενισχύεις τους κατασκευαστές που
παρέχουν αυτή την επιλογή και δίνεις ένα καθαρό μήνυμα στους
υπόλοιπους (η ms δεν πρόκειται ποτέ να δημοσιεύσει στατιστικά σχετικά
με το πόσοι επέστρεψαν τα windows που αγόρασαν προεγκατεστημένα με το
hardware, ενώ αντιθέτως δεν χάνει ευκαιρία να παρουσιάζει τα νούμερα
των αδειών που πωλούνται με νέους υπολογιστές ως ένδειξη της επιτυχίας
και αποδοχής των προγραμμάτων της).

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.