no mount other partition!

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Thu Dec 4 00:00:11 GMT 2008

2008/12/4 kostas <tsambion at freemail.gr>:
> Τελικα κωστα εχεις δικιο, εμφανιζονται σαν φακελοι. απλα
> απο αλλες εγκαταστασης που εκανα μαζι με windows, οταν ονομαζα τα
> partition's (για παραδειγμα /data) μου τα εμφανιζε σαν δισκους και οχι
> σαν φακελους του συστηματος. γι'αυτο δεν τα βρικα πριν.( εψαχνα σε λαθος
> μερος )   πως μππορω να το διορθωσω αυτο?
>
> Στις 04-12-2008, ημέρα Πεμ, και ώρα 00:59 +0200, ο/η Konstantinos Togias
> έγραψε:

Χμ. Έχω την εντύπωση ότι δεν στα δείχνει σαν αποθηκευτικές συσκευές
ακριβώς επειδή τους έδωσες μόνιμα σημεία προσάρτησης κατά στην
εγκατάσταση. Το αρχείο ρυθμίσεων για τις προσαρτήσεις σηστημάτων
αρχείων είναι το /etc/fstab . Προσοχή όμως όταν παίζεις μαζί του,
γιατί αν πάει κάτι λάθος μετά μπορεί να μην μπορείς καν να bootareis
σε ubuntu. Κράτα το πρώτα ένα αντίγραφο ασφαλείας και μετά άνοιξέ το
για επεξεργασία με δικαιώματα υπερχρήστη π.χ. από τερματικό με την
εντολή sudo gedit /etc/fstab . Εντόπισε τις δύο γραμμές που
αναφέρονται στα δυο αυτά partitions (θα τις διακρίνεις από την αναφορά
στα σημεία προσάρτησης /win και /data) και κάνε τες σχόλια βάζοντας
στην αρχή τους το χαρακτήρα # . Μετά, αφού σιγουρευτείς ότι τα
υπόλοιπα περιεχόμενα του αρχείου δεν έχουν πειραχτεί  κατα λάθος
αποθήκευσε τις αλλαγές και επανεκκίνησε τον υπολογιστή. Αν είναι όπως
νομίζω μετά την επανεκκίνηση θα φαίνονται τα partitions αυτά σαν
δίσκοι στο μενού Τοποθεσίες και στο Υπολογιστής. Βέβαια πιθανότατα δεν
θα έχουν τα ονόματα win και data, αλλά κάποιο αναγνωριστικό του τύπου
sda3, sda4 .

Αν θες να τους δώσεις ονόματα πρέπει να το κάνεις αναθέτοντας στα
partitions αυτά αντίστοιχα partition labels. Αυτό μπορείς να το κάνεις
από την εφαρμογή gparted που βρίσκεται στα αποθετήρια (εγκατάσταση με
apt-get install gparted ή μέσω synaptic). Και πάλι μεγάλη προσοχή αν
παίξεις με το gparted γιατί κάνει αλλαγές στις καταμίσεις και μπορεί
να σβήσει ή να καταστήσει άχρηστα ολόκληρα partitions.

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.