Δημιουργία script

Manolis Kiagias sonic at diktia.dyndns.org
Thu Mar 1 19:58:06 GMT 2007

Καινουργιάκης Γιώργος wrote:
> Παιδιά είμαι καθηγητής και τα πιτσιρίκια με έχουν πρήξει να τους γράψω
> το Ubuntu. Το πρόβλημα μου είναι ότι πρέπει να φτιάξω ένα σκριπτάκι
> που να το τρέχεις και να τρέχει όλη η υποστήριξη των ελληνικών, τα
> codecs, η java και τα λοιπά ( χωρίς να σε ρωτάει αν συμφωνείς με τους
> όρους και τέτοια )
>
> Τα περισσότερα πιτσιρίκια δεν έχουν Ιντερνετ και έχω πρόβλημα. Θέλω να
> μου πείτε πως να κατεβάσω τα .deb αρχεία με τις εξαρτήσεις τους χωρίς
> να τα εγκαταστήσω και αν γίνεται να τρέχει το σκριπτάκι με το που
> βάζεις το cd χωρίς το πιτσιρίκι να κάνει τίποτα.

> [...]
Ενδιαφέρον...
Είμαι και εγώ καθηγητής και έχω κάνει κάτι αντίστοιχο με αυτό που λες
για το Fedora core. Συγκεκριμένα έχω φτιάξει CD το οποίο μπορεί να
χρησιμοποιηθεί σαν repo χωρίς Internet και το οποίο βασικά:

* Αναβαθμίζει τα πακέτα στις τελευταίες εκδόσεις
* Εγκαθιστά αυτόματα ότι χρειάζεται για αναπαραγωγή mp3, video κλπ
* Εγκαθιστά επιπλέον προγράμματα πέρα της βασικής εγκατάστασης

Έχω γράψει μια σειρά από scripts (τα οποία βελτιώνω αυτές τις μέρες) για
να γίνουν όλα αυτά με τη μικρότερη δυνατή παρέμβαση από τον χρήστη και
να είναι κατά το δυνατόν foolproof. Γενικά δουλεύει καλά και σκοπεύω να
το δημοσιοποιήσω, ενδεχομένως να το φτιάξω και για κατέβασμα.

Σκοπεύω να κάνω κάτι αντίστοιχο και με το Ubuntu (και είχα κάνει κάτι
παλιότερα σε πιο μικρή κλίμακα) και η διαδικασία είναι παρόμοια. Αυτό
που χρειάζεσαι είναι πρόγραμμα το οποίο να παίρνει τα deb αρχεία και να
φτιάχνει repo (βασικά δημιουργία του αρχείου Packages.gz). To πρόγραμμα
αυτό είναι το dpkg-scanpackages το οποίο θα το βρεις αν κάνεις install
το πακέτο dpkg-dev

Το να κατεβάσεις τα αρχεία με τις εξαρτήσεις τους είναι απλό... γιατί
ήδη τα έχεις στην δική σου εγκατάσταση. Μπορείς βέβαια να ξεκινήσεις και
με μια καθαρή εγκατάσταση σε κάποιο vmware. Στο fedora χρησιμοποιώ το
εξής κόλπο: Κρατάω όλα τα πακέτα που κατεβάζω στο βασικό μου υπολογιστή
και δημιουργώ repo. Έχω ένα πρότυπο μηχάνημα vmware στο οποίο τρέχω τα
scripts και κάνω την εγκατάσταση χρησιμοποιώντας για repo τον βασικό μου
υπολογιστή. Έπειτα παίρνω τα πακέτα που χρησιμοποιήθηκαν από το vmware
και τα γράφω σε cd.

Θεωρώντας ότι έχεις μαζέψει τα deb πακέτα στο φάκελο /usr/local/debian
με την εντολή

 dpkg-scanpackages /usr/local/debian /dev/null |  gzip - >
/usr/local/debian/Packages.gz

φτιάχνεις το αρχείο Packages.gz

Μετά χρειάζεσαι μια γραμμή στο sources.list όπως:

deb file:/usr/local/debian ./

Βέβαια εφόσον θα το δίνεις σε CD το file:/... θα είναι διαφορετικό,
είναι όμως εύκολα προβλέψιμο αφού ξέρεις που θα γίνει automount το CD.
Είναι αρκετά απλό να γράψεις τα script να κάνουν apt-get update, apt-get
upgrade και apt-get install ότι θες από τα πακέτα που έχεις βάλει,
ωστόσο δεν ξέρω κατά πόσο είναι πράγματι δυνατό να κάνουν auto run. Δεν
μπορώ να σκεφτώ κάποιο εύκολο τρόπο. Βέβαια μπορείς να γράψεις μια σειρά
από απλές οδηγίες για να τρέξει κάποιο το script με το χέρι, είναι
τυφλοσύρτης έτσι και αλλιώς.

Αν έχεις χρόνο και διάθεση ψάξε το, μπορούμε να επικοινωνήσουμε ξανά για
μια συνεργασία στο θέμα.