RE: διάφορες ερωτήσεις hardware

Kalamaras Dimitris dimitris.kalamaras at compupress.gr
Wed Jun 27 09:01:48 BST 2007

-----Αρχικό μήνυμα-----
Από: ubuntu-gr-bounces at lists.ubuntu.com εκ μέρους Christodoulos Pantazis
Αποστολή: Τετ 27/6/2007 8:51 πμ
Προς: ubuntu-gr
Θέμα: διάφορες ερωτήσεις hardware

>Καλημέρα. Έστησα επιτέλους το ubuntu feisty  και είμαι πολύ χαρούμενος
>όμως έχω κάποιες ερωτήσεις απλού τύπου.

>1./ Μπορώ να μεταβώ χωρίς πρόβλημα απο μια 15άρα σε μια 19άρα TFT ή θα
>χρειαστεί να πειράξω το Xorg.conf πριν την εγκαταστήσω;

Χωρίς πρόβλημα στο Feisty. Λογικά, αφότου συνδέσεις τη μεγαλύτερη οθόνη και πατήσεις CTRL+ALT+Backspace,
το Ubuntu θα σου δώσει τη δυνατότητα να κάνεις και αλλαγή σε μεγαλύτερη ανάλυση.
Αν όχι, ανοίγεις το xorg.conf και προσθέτεις την επιθυμητή ανάλυση στα Modes.

>2./ Ισχύει το ίδιο για τον επεξεργαστή; Έχω έναν AMD AthlonXP 2100+ και
> μου φαίνεται λίγο αργός. Είναι εύκολη η αναβάθμιση;

Κανένα πρόβλημα εδώ. Σημειώνω ότι δεν είναι αργός ο Athlon, αλλά όλα αυτά που φορτώνει το Ubuntu τον γονατίζουν...
Δοκίμασε να αφαιρέσεις άχρηστα services και να απελευθερώσεις/προσθέσεις μνήμη.

>3./ Δυστυχώς δεν πρόσεξα στην εγκατάσταση και ο δίσκος που εγκατέστησα
>το Ubuntu είναι Slave IDE. Αν τον κάνω master υπάρχει τρόπος να
>αντιγράψω και να ενημερώσω το GRUB στον νέο MBR; Έχω την εντύπωση πως το
>οτι ειναι slave μειώνει το performance.

Αυτό περί perfomance δεν το ξέρω - δεν το έχω δει πουθενά.
Μπορείς πάντως να κάνεις master τον δίσκο του Linux, αλλά μετά δεν θα κάνει boot - προσωρινά.
Θα πρέπει ΠΡΙΝ κάνεις την αλλαγή να κατεβάσεις ένα μικροσκοπικό ISO (Google: supergrub disk) και να το κάψεις σε ένα δισκάκι.
Μετά την αλλαγή στα καλώδια, κάνεις boot από αυτό, σου βρίσκει που είναι το Ubuntu και στο κάνει boot. Μόλις κάνεις boot
ανοίγεις το /boot/grub/menu.lst και αλλάζεις π.χ. όλα τα (hd1,0) σε (hd0,0) στις γραμμές που αφορούν το Ubuntu. Πιθανώς να χρειαστεί να κάνεις το αντίστροφο στις γραμμές των Windows (αν έχεις). Αποθηκεύεις το αρχείο και δίνεις
sudo grub-install /dev/hda ή /dev/sda ανάλογα με το τι δίσκους έχεις.

Βασικά η ίδια διαδικασία γίνεται και με άλλους τρόπους.

--Δημήτρης