MOKKULA UBUNTUUN?

Lauri Nieminen laurimatias.nieminen at gmail.com
Ti Joulu 28 13:08:29 GMT 2010

Hei,

ainakin minulla Saunalahden mobiililaajakaista on toiminut Ubuntun
versioista 9.04 lähtien ihan suoraan. Riitti, että laittoi modeemin kiinni
koneeseen, kertoi operaattorin ja pin-koodin ja sitten oltiinkin jo netissä.
Homma tuntui sujuvan paljon nopeammin ja kivuttomammin Linux-ympäristössä
kuin Windowsissa. En usko, että 3G-reitittimille on mitään tarvetta, jos
yhteys toimii riittävän hyvin, eikä turhia katkeile. Huawein modeemeita
suomalaiset operaattorit taitavat tarjota vallan liittymiensä kyljessä.