Stopmotion ja Logitech Pro 9000

Jari Rahkonen jari.rahkonen at pp1.inet.fi
Su Apr 26 20:18:39 BST 2009

Hei Aleksi,

Aleksi Ikäheimo kirjoitti:
> Hei vaan kaikille!
>
> Ostin taannoin Logitech Pro 9000 webbikameran ja tarkoituksena olisi
> tehdä koko perheen voimilla stopmotion videonpätkä jossa legoukot
> seikkailevat.
>
> Asensin tuossa Ubuntu 9.04 32-bittisenä ja asensin siihen
> pakettivarastosta löytyvän stopmotion ohjelman.
>
> Stopmotion käyttää kuitenkin vgrabbj ohjelmaa kamerasta kuvan
> kaappaamiseen ja kun minun logitech on uvc-kamera siitä ei vgrabbj
> ohjelma osaa kaapata.
>
> Pakettivarastosta löytyy uvccapture komentoriviohjelma, jolla saan
> kaapattua hienosti kuvia.
> [...]

Auttaako, jos vaihdat Pre-Poll -komennoksi
uvccapture -o$IMAGEFILE -d$VIDEODEVICE -x640 -y480 -m -t0

Jos oikein käsitän, -t0 varmistaa, että sovellus ottaa välittömästi
yhden ainoan kuvan ja sulkeutuu. Ohjeistuksen perusteella en ymmärrä,
miksi tarvitsisit tässä tapauksessa myös -w -valitsimen.

Tämä on vain arvailua, kokeilla en voi.

- Jari