Re: Ongelmia asennuksessa, uusi käyttäjä

Sami Saada sami.saada at gmail.com
Ke Heinä 23 10:33:09 BST 2008

Hei!

Googletin hieman ongelmasta ja launchpadissa oli vastaavanlainen
ongelma. https://answers.launchpad.net/ubuntu/+question/20600

Sivulla linkki wlanin korjaamiseen, jos ei asennuksen jälkeen ole korjaantunut.

> Saan seuraavan herjan asennuksen aikana ja homma
> tyssää siihen:
>
> bcm43xx: Error: Microcode "bcm43xx_microcode5.fw"
> not available or load failed.
>
> Tämä viesti tulee näytölle muutaman sekunnin
> välein eikä lopu koskaan. Levy jolla asennusta
> kokeilen on Ubuntu-käyttäjältä saatu ja menee
> testistä läpi ok, samoin koneen muistitesti menee ok.

Lauchpadin raportin mukaan tämä voisi johtua näytönohjaimesta.
Langattoman verkkokortin toimimattomuus ei itsessään johda tälläiseen
toimintaan. Viime vuoden versioissa voi olla jokin ongelma
näytönohjaimesi kanssa, joten Arin tavoin suosittelen kokeilemaan
8.04LTS-versiota. Jos näyttö ei lähde silläkään toimimaan, niin
alternative cd:llä asennuksen luulisi onnistuvan ja asennuksen jälkeen
pitää säätää ajurit kuntoon, jos eivät ole itse korjaantuneet.

--
Sami Saada
+358 44 0206877