Ububtu 7.04 tulostimena Windows-verkossa?

Kimmo Irto kimmo.irto at gmail.com
Ke Heinä 25 18:01:20 BST 2007

Oletko koittanut tehdä kotikansioon esim kansion "Jako", ja hiiren oikealla
nappulalla valita ominaisuudet > Share > configure file sharing > advanced
sharing ja varmista että ruudussa "use Samba Microsoft windows" on ruksi.
Käy vielä saman taulun "add" nappulan takana ja valitse vielä kertaalleen
jaettavaksi kotikansiossasi oleva "jako" kansio, raksi ruutuun share with
samba "microsoft windows" ja vielä yksi raksi ruutuun "writable" ja public.
Nämä ohjeet siis feistyn Kubuntu versioon....

Käynnistä vielä windows kone uudelleen, ja käynnistä feistyn samba serveri
uudelleen (system settings > advanced ja valkkaa palvelut listalta samba ja
paina nappulaa restart, varmista että "start on buut" on valittuna) voit
toki käynnistää linux koneenkin uudelleen. itse olen aina laittanut jaot
linuxista juuri näin.