[ubuntu-dk] IRC møde mandag d. 30. september

Henning Wangerin 120124 at henning.wangerin.dk
Ons Sep 18 09:13:50 UTC 2013

On 2013-09-17 16:55, Nicky Thomassen wrote:

> Det kan godt være at det bare er mig, men jeg oplever kulturforskellen
> nærmest uoverkommelig. Så i hvert fald for mig, hvis det skal være
> forum / chat, så er det næsten nødt til at være dansk. Faktisk er
> Postfix-listen det eneste internationale sted, hvor jeg ikke har oplevet
> problemer.

Jeg har tidligere været særdeles aktiv på divers internationaler lister,
og de steder hvor jeg har været kan jeg ikke genkende den situation.

Et andet problem kan være at det kræver en hvis mængde brugere for at
det giver mening at have en gruppe.

ja - jeg ved godt at vi så er tilbage til problemet med hønen og æget ;-)

> Én side til forum, én til kode, én til chat, én til mail, én til ... .
> Jeg er ikke meget for at nævne det, men Facebook blev vel tildels
> populær på at blande services, og ikke som sådan at lave nye. E-mail og
> instant chat kan i fællesskab nogenlunde det samme som Facebook.

Nej. Ikke et forum, en chat, en mailing-liste.

Men hvormange potentielle medlemmer kender du?

Det hjælper ikke noget at lave et forum, og så forvente at der på
mystisk vis dukker 100 brugere op ud af ingenting.

- eller en chat

- eller en mailingliste

- osv

> Igen, ikke at jeg mener vi skal alt det, men forummet bliver også brugt
> af programører, og p.t. tilbyder vi kun sandkassen i forummet. Med
> vores egen server kunne vi godt tilbyde versionsstyring, så man ikke
> skal bruge en eller anden amerikansk reklameside. Det kunne måske give
> yderligere sammenhold, udveksling af ideer, og i sidste ende, flere
> brugere.

Måske. Personligt har jeg ingen ide om hvad der findes af muligheder i
vores forum, og jeg kommer nok heller aldrig til at bruge dem, da jeg
helt generelt ikke har det særligt godt med web-fora. Men sådan er vi
selvfølgelig forskellige.

Min kæphest har altid været, og vil altid være at vi skal ha en platform
hvor mailing-lister, web-forum og news-server bliver integreret, så alle
kan deltage på lige vilkår.

> Eller vi kunne overveje noget helt tredje, hvor vi blander eksisterende
> tjenester på en ny måde. Det er kun fantasien, som holder os tilbage.

Enig.

--
Henning Wangerin
Skoltoften 9, DK - 6400 Sonderborg