[ubuntu-dk] Ubuntu på en Asus EE

Henning Wangerin 120124 at henning.wangerin.dk
Tor Maj 10 13:13:23 UTC 2012

Hej igen Evert.

Jeg svarer principielt kun via mailing-listen, så kan der være at der
også er andre der kan få gavn - og der er også andre som kan kommentere ;-)

On 2012-05-09 21:55, Henning Wangerin wrote:

> Har du allerede en usb-stick som kan boote med ubuntu eller skal du
> først ha lavet sådan en?
>

> Under alle omstændigheder skal du have rydet en god mængde plads.
>
> Du skal ha 2,5-3 Gb fri plads for at kunne installere Ubuntu med dualboot.

De er beskrivelser på ubuntu-com hvordan du laver en bootbar usb-stick,
som du kan installere fra.

Da du kun har windows kan du bruge værktøjerne som beskrivet på
ubuntu.com, men i den del kan jeg ikke hjælpe, da jeg personligt ikke
rører windows - heller ikke selvom jeg fik penge for det.

:-)

Men du skal under alle omstændigheder har lavet noget plads hvis du vil
lave dualboot.

- alternativet er selvfølgelig en ny disk, men jeg synes dine info kunne
type på at du har en netbook med ssd eller lignende - de er nemlig ikke
særligt store ;-)

Hvis du vælger at slette windows helt har du masser af plads.

--
Henning Wangerin
Skoltoften 9, DK - 6400 Sonderborg