[ubuntu-dk] Ubuntu Århus

Carsten Agger agger at modspil.dk
Tor Sep 8 19:34:09 UTC 2011

Det seneste nye om vores regelmæssige Ubuntu-møder i Aarhus var ifølge
hjemmesiden, at møderne flyttes fra om torsdagen til om tirsdagen.

Siden er der ikke sket så meget. Grunden hertil er, at arrangementet i
sin nuværende form er hårdt ramt af frafald blandt arrangørerne.

Af de fire, der var med til at starte møderne i Open Space Aarhus op i
september 2010, har Martin fået tvillinger og job i Ikast og er dermed
lidt ude af spillet, Søren har fået job i København, og Helle har så
vidt jeg ved fået travlt med et projekt på sit arbejde. Jeg er selv nødt
til at trække mig fra det organisatoriske arbejde (og det meste andet
frivilligt arbejde) for at færdigredigere en forhåbentlig kommende bog
om fri software. Jeg er, som det også fremgår af et indlæg på min blog
(http://www.modspil.dk/itpolitik/free_software_foundation_europe_fellow___2047.html) begyndt at tænke, at det måske var bedre for netop mig at arbejde under overskriften "fri software" frem for det måske lidt for specifikke "Ubuntu".

Hvis nogle af vore hidtidige deltagere gerne vil fortsætte, håber jeg
sådan set, de vil gøre det. Der er folk fra Hack Aarhus i Open Space
Aarhus om tirsdagen, så man kan let komme ind og tale om Ubuntu og
forberede arrangementer og bidrag til udviklingen og hvad man ellers har
lyst til.

Til møderne har vi konstateret et tydeligt indslag af folk fra Randers,
og hvis nogle af de folk har lyst til at mødes om Ubuntu-møder i Randers
i stedet for i Århus, synes jeg også, det ville være super. Jeg er
sikker på, der let kunne arrangeres en ny underside af UbuntuDanmark.dk
til en sådan ny lokalafdeling.

Hvis nogen har lyst til at overtage annonceringen af nye møder på
hjemmesiden (ubuntudanmark.dk/aarhus) kan de kontakte mig og/eller
Anders Jenbo, så kan vi få det på plads med oprettelse af bruger og
privilegier til at skrive. Der er brug for mere aktivitet omkring Ubuntu
i Danmark og ikke mindre, og jeg håber, nogen har lyst til at tage
handsken op og være med til at sikre et større aktivitetsniveau her i
Århus-området. Selv er jeg på linje med de øvrige oprindelige arrangører
desværre ikke i stand til at bidrage praktisk eller organisatorisk i
overskuelig fremtid.

Men jeg håber, andre har lyst :-)

Mange hilsner,

Carsten