[ubuntu-dk] Vedr. Love it Aalborg, opdatering

Christoffer Kiilerich Nielsen eitreach at gmail.com
Man Feb 14 15:40:17 UTC 2011

Hej liste.

BrittaP og jeg holdt et lille startmøde om en mulig gang live i aalborg til
spril.  Her er det vi fik snakket om :

Jeg har nogle mulige rammer sat op.  Disse er ikke faste,  så de kan
ændres.  Intet er fast.

Vi snakkede om en social event.  En event hvor vi på en afslappet måde tog
imod folk hvis de vil tages imod.  Noget som både er interessant for både os
og for tilskuere.  Udover at være hyggelige, skal vi dog også have lidt
kant.  Here goes...

Et optimalt sted at starte ville være Aalborg hovedbibliotek,  hvor denne
mail også er skrevet.  Det er et på en gang både hyggeligt og moderne
bibliotek,  hvor der som regel altid er mennesker.  De har et specielt areal
til foredrag, koncerter og lignende, som vi kan bruge.  Der er også både mad
og drikke indenfor 50 meter i form af en cafe.  En fair trade cafe,
faktisk.

Vi kunne have nogle relevante og brede foredrag,  gerne noget som er
relevant for slutbrugerne som bare surfer og hører musik.

Samme sted har vi et areal med nogle borde hvor vi har maskiner med nyeste
udgivelse kørende,  som folk kan se og prøvr.  Vi kunne også tage en gammel
slager op:  install-hjælp,  og bruge de gode omgivelser vi har.

Og kant.  Bagedter,  kan vi gå ned i Aalborgs nye store kulturinvestering,
Nordkraft - det er fem minutters gang fra biblioteket,  og dernede kan vi
leje en af kunstbiografen Biffens sale og udsryr,  til eks.  At vise de to
frit licenserede Blender -film,  for at vise hvad Ubuntu også kan.  Bagefter
har vi en mindre reception på deres anden etafe,  og..  derefter?

Mad,  tænker jeg.

Jeg har snakket med både Biffen og biblioteket,  og begge dele er mulige,
på den måde jeg har skrevet om her.  Biffens. B-sal koster 800 for en time
med deres udstyr og lærred.

Hvad har I andre af tanker om dette?