[ubuntu-dk] IRC mødet på søndag d. 1. november

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Ons Nov 4 18:42:40 GMT 2009

ons, 04 11 2009 kl. 19:09 +0100, skrev Michael Jensen:

> jeg har mig bevidst ikke kaldt nogen for idiot, men betvivlet deres
> handlinger.
>
> jeg har prøvet at holde det sobert og holde personangreb ude, men lad nu
> det ligge for der er en ting der pisser mig af
>
> og nu må kjøller gernee kalde mig en pigesur kælling som sidst.

Nu prøvede jeg bevidst at undgå at sætte et køn på, så jeg er overbevist
om at jeg kaldte dig barnefornærmet i kampens hede. Men alligevel.

> NOGEN prøvede at få noget fedt på benene, og NOGEN lagde virkeelig et
> stykke arbejde men NOGEN mødte ingen opbagning og måtte mere eller
> mindre knokle for hele lortet selv mens et mere eller mindre enigt
> irc-møde så mulighederne men ikke var klar og bare ville have et
> ligegyldigt nørdearrangement som altid.

Så vidt jeg husker det, så var de fleste af os ret imponerede over et
særdeles ambitiøst arrangement du havde i kikkerten. Nogle af os (mig,
f.eks.) manede til realisme, og foreslog at vi ikke lagde ud med et
budget på 100k+. Og det vil jeg stadig stå ved. Man går simpelthen ikke
ud og holder sådan et arrangement i den klasse uden nogen for for
erfaring med lignende arrangementer. Det ville jeg mene var uansvarligt.
Men jeg tror at de fleste af os var særdeles villige til at gå nogle
klasser op i størrelse i forhold til de tidligere arrangementer.

Og diskussionen om nørde-hygge-arrangement vs. uadrettet er ikke ny, den
har kørt siden vores første release party (i hvertfald det andet, hvor
jeg var med første gang). Og den vil vi sandsynligvis skulle have hver
gang. Personligt synes jeg at den nuværende løsning med udadvendt om
dagen og nørde-hygge om aftenen lyder som en vinder.

Og din måde at tale på (bl.a. 'NOGEN' istedet for 'jeg') får dig altså
som at lyde som et barnefornærmet brokkehoved - oversæt selv til pigesur
kælling, hvis du har lyst.

> Det, krydret med at en person smidder en mail hvori der ordret står at
> jeg aldrig vil få comunityets opbagning og at jeg lige så godt kan
> droppe mine latterlige planer
> (mailen blev detsværre slettet med det samme i arigskab da jeg mente det
> var bedst bare at glemme den og melde mig ud af arbejdet)

Det husker jeg ikke at være blevet meddelt om - det havde været rigtigt
rart at vide. "Step down considerately" står der i CoC - og selv om man
ikke skulle respektere dokumentet, så man alligevel kunne se det
fornuftige i at give lyd når man vælger at hoppe fra et projekt.

> Nu prøver sbc så at give mig dårlig samvittighed for at jeg ikke har
> gjort dit og dat og at jeg ikke havde fundet sponsore osv...
> det er bemærkninger der gør pisse ondt for jeg havde rent faktisk en
> sponsor på bordet, og havde en 99% aftale som jeg detsværre måtte takke
> nej til efter ovenstående mail hvor jeg ikke syntes at det er arbejdet
> værd.

Men når vi ikke _ved_ den slags, så er det sgu svært ikke at såre dine
følelser - det er faktisk ikke det vi er ude på.

> men i må have et fint live i århuss for jeg tror ikke jeg kan overskue
> denne farce af en forening mere.

Dine kreative og ambitiøse forslag vil blive savnet fra min side. Min
din omgangstone og vrede angreb vil ikke.

mvh
Niels