[ubuntu-dk] Opstilling som LoCo kontakt

Jesper Jarlskov jesper at jarlskov.dk
Tor Maj 7 10:38:05 BST 2009

Hej

Nu vi alligevel er de masse-opstilling til tillidsposter.
Som de fleste nok har lagt mærke til har jeg for kort tid siden fjernet min
opstilling til formandsposten. Jeg var i tvivl om det var det jeg *virkelig*
ville, og det mener jeg ikke foreningen kan være tjent med.
Min hovedinteresse ligger indenfor det bredere samarbejde med de andre
LoCos, og Canonical, og jeg har derfor valgt at stille op som LoCo kontakt
(mit navn burde komme på listen senere idag).
Jeg har gennem hele min 1½ -2 årige "karriere" i Ubuntu commintiet været
interesseret i det større samarbejde, og har derfor altid fulgt med i
diverse internationale maillister. Især LoCo-listen har jeg fundet
interessant da rigtig mange community- og internationale projekter
udspringer af diskusionerne på denne liste, og jeg har selv været involveret
i et par af dem. Jeg mener derfor at jeg har et godt indblik i hvordan andre
LoCos fungerer, og hvordan det store samarbejder foregår, samt idéer til
hvordan det evt. kunne forbedres.
Hvis jeg bliver valgt vil jeg forsøge at forbedre vores samarbejde med det
internationale community, bl.a. ved at reklamere for de forskellige
projekter, og prøve at få flere fra vores forening til at deltage i diverse
aktiviteter som Ubuntu Open Week og bug jams.
Derudover har jeg stille og roligt fået opbygget et netværk som jeg mener
jeg kan trække på, og jeg ved hvor jeg skal gå hen hvis jeg har behov for at
trække på nogle bestemte kompetencer fra andre grene af communitiet.
Hvis jeg bliver valgt vil mit mål være et tættere samarbejde med det
internationale community, i håb om at kunne skabe en form for synergi
effekt, hvor både vi, og de andre LoCos vil komme styrket ud af samarbejdet.

Jesper Jarlskov