[ubuntu-dk] [Fwd: Re: Kommende generalforsamling, samt foreningens fremtid]

Mads Chr. Olesen shiyee at shiyee.dk
Tor Maj 7 10:19:17 BST 2009

ons, 06 05 2009 kl. 22:22 +0200, skrev Michael Jensen:
> synes
> vide
> langt
> >
>  jamen så vil jeg da med det samme foreslå at nogen skriver til
> canonical
>  og forklare at den danske foreningsstruktur IKKE er forenelig med at
>  være et loco team og derfor anbefale at vi mister denne status

Michael,

Jeg må starte med at sige at jeg har den største respekt for dig, og det
enorme arbejde som du ligger i det danske Ubuntu arbejde. Derfor vil jeg
også hjertens gerne støtte dig som medlem af bestyrelsen, da jeg tror du
vil kunne tilføre en god portion energi.

Men på nogle punkter synes jeg du er for konfrontatorisk, som f.x.
ovenfor. "Foreningen af danske Ubuntubrugere" har netop som en del af
sin formålsparagraf:
> Foreningen kan kun organiseres som forening, såfremt dette godkendes
> af Ubuntus Community Council, og kan kun benytte navnet 'Ubuntu' i
> foreningsnavnet, så længe dette er godkendt af varemærkeejer
> Canonical.

Foreningen er netop stiftet for bedre at kunne støtte
LoCo-team-aktiviteterne i Danmark. Vi har endda skullet indhente special
tilladelse fra Community Council. Dette kunne fremgå mere tydeligt, men
det gør det nu engang ikke.

Jeg forstår sagtens at du gerne vil have mere aktivitet i foreningen
(hvem vil ikke gerne det?), men vi må huske på at der i Danmark er mange
andre foreninger, primært LUGs, der også arrangerer aktiviteter. Derfor
bør vi være gode til at samarbejde med disse LUGs, og målrette vores
aktivitet til specifikt at omhandle Ubuntu - evt. understøttet af
LUGs'ene.

Mht. de sidste par Live arrangementer (Århus, København, Aalborg) skal
jeg da være den første til at indrømme at jeg gerne ville have lavet
mere for at arrangementet i Aalborg var blevet bedre, som den "lokale
person der stod for det praktiske". (Jeg mener det var et rigtig
hyggeligt arrangement, der levede op til de fleste af mine
forventninger). Der var selvfølgelig plads til forbedringer, og hvis
nogen har brug for at komme med kritik skal i være velkomne - jeg kan
holde til det.

Antallet af fremmødte er jeg dog meget tilfreds med: Vi var flere end
jeg kan huske vi nogensinde har været til et NJLUG arrangement før.
Jeg synes også at kunne se en tendens til at de fremmødte til et sådant
arrangement er de lokale + et par stykker fra Ubuntu communitiet. Det
samme gjorde sig gældende i København og også i Århus før det.

Til opsummering: Jeg ser frem til generalforsamlingen på søndag, og
håber at den kan foregå i god ro og orden. Jeg mener vi først og
fremmest bør gøre os klar hvad vores plads i "landskabet" er: At være
det danske Ubuntu LoCo-team! Jeg mener vi vil kunne bruge vores energi
helt rigtigt, i samarbejde med de lokale LUGs.

--
Mads Chr. Olesen <shiyee at shiyee.dk>
shiyee.dk