[ubuntu-dk] Opstiller som loco contact

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Tor Maj 7 08:45:29 BST 2009

Hej Flemming

Fedt at du stiller op! Jeg har lige et par kommentarer til
opgavebeskrivelsen, der bærer meget præg af at være til begyndende
LoCo-teams, hvor LoCo-kontakten er den eneste organisation der findes.

tor, 07 05 2009 kl. 09:25 +0200, skrev Flemming Christensen:
> [...]
>
> Mit nick er laoshi og jeg har været redaktør på det danske forum siden
> december 2008 - mit navn i den civile verden er Flemming Christensen,
> jeg er 61 år, bor i Vejle og har været ramt af ubuntu-tankerne i en
> længere periode (se f.eks. http://stromata.dk/Ubuntu/kr_d_kronik.php)
>
> Til brug for de internationale kontakter kan jeg sige at jeg er i stand
> til at bruge en række sprog aktivt (engelsk, tysk, italiensk, samt det
> meget nyttige latin) og læser og forstår en del flere (catalansk,
> castilliansk, fransk, russisk, tjekkisk, græsk)

Jeg er imponeret! Selvom engelsk er lingua franca, så skader det helt
sikkert ikke at have mulighed for at kunne kommunikere på andre sprog.
Især castilliansk tror jeg er fedt at kunne læse.

> Den officielle beskrivelse af posten som loco contact siger:
>
> "The team contact
> is active in, and part of, their LoCo Team. He or she is visible and
> accessible."
>
> Det er jeg - især på som redaktør på forum

Jeps, det handler dog ligeså meget om at være synlig for resten af
verden udover Danmark - men det kommer stille og roligt.

> "might want to follow the ubuntu-devel, ubuntu-announce, and/or
> ubuntu-news mailing lists"
>
> Det vil jeg gerne - især nyhedslisten

En anden liste, der er essentiel for LoCo-kontakten er
loco-contacts(@lists.ubuntu.com), hvor alle LoCo-kontakterne
kommunikerer, koordinerer, og klapper hinanden på ryggen.

> "keeps track on which team member is able to do what (translate, help
> install Ubuntu, organize meetings"
>
> Det er jeg indstillet på at gøre - også mere systematisk end kendskabet
> til folk fra forum nu giver mig mulighed for

Lige præcis denne rolle er i Danmark overtaget af bestyrelsen, tror jeg
- men selvfølgelig er du velkommen til at hjælpe med dette.

> "is an Ubuntu Member".
>
> det er jeg og har været det siden foreningens stiftelse

Her menes der nok en international ubuntu member, men jeg skulle mene at
du med din lange tjeneste som forum-moderator kunne gøre dig fortjent
hertil også - det er dog ikke et absolut krav og på ingen måde
nødvendigt.