[ubuntu-dk] Opstiller som loco contact

Flemming Christensen fc at stromata.dk
Tor Maj 7 08:25:34 BST 2009

Nu hvor sbc opstiller til formandsposten vil jeg gerne meddele at jeg
ønsker at opstille til posten som loco kontaktperson.

Mit nick er laoshi og jeg har været redaktør på det danske forum siden
december 2008 - mit navn i den civile verden er Flemming Christensen,
jeg er 61 år, bor i Vejle og har været ramt af ubuntu-tankerne i en
længere periode (se f.eks. http://stromata.dk/Ubuntu/kr_d_kronik.php)

Til brug for de internationale kontakter kan jeg sige at jeg er i stand
til at bruge en række sprog aktivt (engelsk, tysk, italiensk, samt det
meget nyttige latin) og læser og forstår en del flere (catalansk,
castilliansk, fransk, russisk, tjekkisk, græsk)

Den officielle beskrivelse af posten som loco contact siger:

"The team contact
is active in, and part of, their LoCo Team. He or she is visible and
accessible."

Det er jeg - især på som redaktør på forum

"might want to follow the ubuntu-devel, ubuntu-announce, and/or
ubuntu-news mailing lists"

Det vil jeg gerne - især nyhedslisten

"keeps track on which team member is able to do what (translate, help
install Ubuntu, organize meetings"

Det er jeg indstillet på at gøre - også mere systematisk end kendskabet
til folk fra forum nu giver mig mulighed for

"is an Ubuntu Member".

det er jeg og har været det siden foreningens stiftelse

"maintains a list of regional contacts, as a mailing list or on the Web.
This is useful for when people need local help, or just want real-world
friends to chat with over a beverage-of-choice."

Det vil jeg også gerne gøre

"should step down gracefully if he or she is no longer able to serve.
There is no shame and no harm in being too busy to do the job well, but
there is in being too busy, not saying anything, and blocking the work
of an entire group".

Jeg er vant til at yde en indsats der hvor jeg går ind, og også at sige
nej til opgaver som jeg ikke synes jeg kan udføre tilfredsstillende.

Jeg støtter fuldt ud Sørens kandidatur som formand og vil bestræbe mig
på at videreføre den linje som hidtil har ligget i det danske teams
arbejde.

med venlig hilsen
laoshi

---
"Man må jo bruge det man kan. Hvis det ikke virker, er det ens egen
skyld. Hvis det virker, er det delvis ens egen skyld".
(Clint Eastwood, april 2009)