[ubuntu-dk] Kommende generalforsamling, samt foreningens fremtid

Martin Pihl martin at martinpihl.dk
Ons Maj 6 21:40:02 BST 2009

Hej Michael (samlet svar til dine mails)

Hvis din konlusion blot er, at bestyrelsen skal være mere synlig og
aktiv, så er jeg ikke uenig med dig. Det kunne jeg lige så godt tænke
mig for alle andre medlemmer også  :)

Det er jo også derfor jeg selv trækker mig, fordi jeg må erkende, at jeg
ikke kan trække et så stort læs længere, og en forening er ikke tjent
med sådan en formand/bestyrelsesmedlem.

En bestyrelse, en forening, et community, er dog aldrig mere synlig
eller aktiv end dets medlemmer, så hvis der ikke er aktive
bestyrelsesmedlemmer, så er bestyrelsen ikke synlig. Længere er den
ikke, og så snakker vi ikke om vedtægter, IRC møder eller andet. Nej,
det er en helt anden diskussion, som vi også har været inde på, og som
også er interessant og relevant.

Michael, som sagt så støtter jeg dit kandidatur til bestyrelsen. Jeg er
ovebevist om, at du kan tilføre den noget energi. Ja, jeg er sikker på,
at foreningen kan bruge den lige godt, uanset om du sidder i bestyrelse
eller blot er menigt medlem som er med til at arrangere ting.

Men jeg kunne godt tænke mig at se dig noget mere i rollen som en figur
der samler folk, og som finder et kompromis mellem de mange meninger,
før jeg kan støtte dig i et kandidatur til formandsposten. For det er,
som tidligere nævnt, formentlig det jeg finder vigtigst i dén rolle i
det danske Ubuntu community :)

Til alle: Lige en hurtig opfordring til at skrive sig på som kandidat,
hvis man vil stille op til de forskellige poster...

Martin