[ubuntu-dk] Kommende generalforsamling, samt foreningens fremtid

Ole Wolf wolf at home.blazingangles.com
Tir Maj 5 13:37:32 BST 2009

Niels Kjøller Hansen writes:
> Jeg mener at bestyrelsen skal vise at den duer til
> noget før jeg på nogen måde er villig til at lade den repræsentere mig i
> form af øget magt/beføjelse.

Det er vel også derfor, at en bestyrelse skal vælges af medlemmerne. Hvis
man ikke har tiltro til en bestemt person i bestyrelsen, så står det
forhåbentlig en frit for at argumentere imod vedkommendes deltagelse.

Selvfølgelig er det ærgerligt, hvis man får en bestyrelse, der ikke er
kompetent. Men hvis bestyrelsen har et veldefineret ansvar og veldefinerede
beføjelser, så er det netop disse, man holder bestyrelsens arbejde op imod.
Det er jo svært at klantre en bestyrelse for noget, som bestyrelsen ikke har
påtaget sig ansvaret for.

--Ole