[ubuntu-dk] Kommende generalforsamling, samt foreningens fremtid

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Tir Maj 5 13:31:49 BST 2009

tir, 05 05 2009 kl. 14:23 +0200, skrev Ole Wolf:

> Jeg hører næsten det stik modsatte: "Bestyrelsen bliver mere aktiv - også
> til at uddelegere opgaver - hvis den får påduttet et større ansvar og flere
> beføjelser".
>
> Der skal forhåbentlig mere til, før man føler sig magtfuld, end at man
> bestrider en bestyrelsespost i en lille non-profit forening, så jeg tvivler
> på, at posten af dén grund er en gulerod.

> Jeg tror, at bestyrelsen automatisk bliver mere aktiv, hvis den bliver gjort
> til et profileret organ, der har noget at skulle have sagt. Det er det gode
> danske ord "empowerment", jeg tænker på.

> [...]

Vi hører, så vidt jeg kan forstå, det samme, altså at Michael (og du?)
siger at magten/beføjelserne/kald-det-hvad-du-vil skal kommer først, og
aktiviteten bagefter. Jeg mener at bestyrelsen skal vise at den duer til
noget før jeg på nogen måde er villig til at lade den repræsentere mig i
form af øget magt/beføjelse.

Og så vil jeg ellers prøve på ikke at være for hurtig på aftrækkeren, da
dette emne berører mig dybt, og jeg risikerer at lade følelserne tale
for stærkt :-)

mvh
Niels