[ubuntu-dk] Referat

Michael Jensen eee at soundpartner.dk
Tir Jun 16 17:06:12 BST 2009

tir, 16 06 2009 kl. 14:17 +0200, skrev Carsten Agger:

> såså :-)
>
> Google har et kontor i Århus, og de kunne måske godt finde på at spytte
> lidt i bøssen. Andre forslag?

se så skal google vises et budget på 100.000 og spørges om ikke de har lyst til at spytte med de 20.000 hvilket sikkert resulterer i at de kan overtales til at levere de 15.000

dernest er der prosa, ida og andre fagforeninger og lignende for
it-folk. de skal stilles samme forslag, evt fristes med at man søger en
hovedsponsor der leverer 50.000
(ida er hoppet på den slags ting før ved jeg af erfaring)

så er der hp, ibm, zepto, compac, asus, aser og alle de andre
computermærker som man kan bede om hardware/kontanter i 15-20.000
kronersklassen (og forvente hardware eller kontanter i 7-10.000 kroners
klassen).

så er der sonofon, 3, tdc, telia osv som leverer 3g løsninger. dem kan
man bede om 3g net ting (gerne noget 3g router som vil kunne levere  net
til os i centret) eller kontanter ligeledes i 10-20.000 kroners klassen
(og forvente hardware eller kontanter i ca 10.000 kroners klassen)

så er der banker (især banker der har en løsning der virker med linux,
men også de andre) som kan spørges efter 15-30.000 (og forvente måske ca
10-15.000)

der er rigtig mange muligheder, og spørger man alle banker så er der nok
en der hopper på. af alle hardwareproducenter der er der nok 2 eller 3
der hopper på. af teleselskaberne tror jeg også der er flere der vil
hoppe med på vognen.

men det skal sælges rigtigt... der skal slås på comunity med ca 3000+
medlemmer (antallet af medlemmer på forum + lidt ekstra) comunity der er
støt voksende.
at ubuntu er the way to go, og er den linux som kan hamle op med de
kommende windows versioner osv. (evt understøttet af et par artikler om
emnet). der skal slås på mange deltagere ved arrangementet. og at det
netop er i et butikscenter hvor der er mange folk, og en dag hvor der er
mange folk i centret.

der skal bruges penge på mange ting som måske ser lidt overflødige ud,
men de tager kegler.

bagtæppe til scenen med de forskellige sponsorer på.
der skal laves nogle foldere hvor der forklares hvad ubuntu er og hvor
sponsorerne også er nævnt. samt mere i den stil

alt dette ser jeg ikke noget problem i (men er klar over at nogle gør).
finten er at selve ideen i ubunntu er at alle kan hjælpe efter bedste
evne, og disse folk de har mange penge/hardware som de kan hjælpe med så
lad os da endelig tage imod dette.