[ubuntu-dk] Guides på forum / wiki

Sakse Dalum don.s at yodanism.org
Fre Jun 12 10:33:24 BST 2009

Jeg tror også, at det vil være at gøre sig selv en bjørnetjeneste, af to
afhængige grunde:

1. Administration. Der vil blive en (helvedes) masse besvær i at
administrere et sådant system. Og hvad nu hvis, at administratorgruppen
er uenig? Og hvad nu hvis, at folk reserverer et emne, som de ikke
skriver på, men forhindrer andre i at skrive en god guide om? Der er
enormt mange spørgsmål at tage stilling til, som jeg ser værende klart
mere problematiske, end at alle kan redigere.

2. Aktivitet. Jo flere led og forhindringer vi sætter på, jo større er
chancen for, at nye brugere ikke gider skrive guides, at forslag til
ændringer ikke kommer frem. Det vil være et direkte angreb mod community
aktivitet i Ubuntu at sætte alle disse barrierer op.

Så mit forslag til et kompromis er at have en administratorgruppe, der
er tilmeldt alle ændringer i /Guides (modtager mails) og overser om
ændringen er god/dårlig? Forfatteren til guiden, kan så også frivilligt
tilmelde sig sin egen guide, hvis han ønsker at overvåge. Det ville jeg
i hvert fald se, som værende et LANGT mere stabilt system.

- Sakse "Don S" Dalum