[ubuntu-dk] Guides på forum / wiki

Kim Ludvigsen ludvigs at kimludvigsen.dk
Fre Jun 12 07:41:38 BST 2009

christian arvai skrev:

> Der er lidt blandede indstillinger i blandt os der skriver guides, til
> at lægge disse op på wiki, en del af os føler direkte, at det vil være
> spild af vores tid, hvis alle og enhver bare kan rette i dem og vi vil
> ikke bruge tiden på at skulle diskuttere indholdet

Jeg forstår udmærket dine/jeres tanker, men jeg tror, at I kæmper mod
spøgelser. MozillaDanmark bruger en wiki til guides, og vi har endnu
ikke én eneste gang oplevet, at en anden end dem i gruppen har rettet i
wikien. Og de ændringer, vi selv har foretaget, har endnu ikke givet
problemer med den oprindelige forfatter.

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, om det risikerer at være
anderledes for en Ubuntu-wiki, men Firefox her trods alt flere brugere
end Ubuntu, så umiddelbart kunne jeg forestille mig, at risikoen er mindre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen