[ubuntu-dk] Oplæg til Ubuntu Live! for nye brugere

Søren Bredlund Caspersen soeren.b.c at gmail.com
Lør Jun 6 10:39:38 BST 2009

Hej alle

Der er ca. fire timer til irc mødet i eftermiddag, men jeg vil lige
smide nogle hurtige tanker ud på mail, så vi forhåbentlig kan spare
lidt tid i eftermiddag.

Jeg mener den bedste ide er et Ubuntu Live! for nye brugere. Det vil
selvfølgelig blive lidt 'kedeligt' for os erfarne brugere (selvom vi
måske alle kan lære lidt nyt), men hvis vi kan få en masse potentielle
nye brugere indenfor dørene og vist at Ubuntu kan alt det man
forventer af et moderne OS (og lidt til), så mener jeg vi er komme
langt.

Hvis vi kunne få mulighed for at optage alle oplæggene på video tror
jeg også disse introduktions oplæg kunne blive nyttige som marketings
materiale på et senere tidspunkt.
Samtidig vil et oplæg for nye brugere også tvinge os til endelig at få
lavet en ordentlig flyer med relevant info (som vi snart har manglet i
1½ - 2 år).

Jeg syntes også et Ubuntu Live! for foreninger og virksomheder kunne
være spændende, men jeg finder oplæg for helt nye brugere mere
spændende - og så er jeg også bange for at vi ikke vil kunne lave et
'Ubuntu for virksomheder og foreninger' godt nok.
Det er et af de steder hvor vi nok kun får et forsøg. Sådan en event
skal laves ordentligt første gang. Hvis vi inviterer virksomheder,
foreninger og oplægsholdere og begivenheden flopper, så er jeg bange
for at der kommer til at gå flere år før vi får folk overbevist om at
møde op til lignende begivenheder igen.
Det kan være jeg er for pessimistisk - og jeg vil hjertens gerne
overbevises om at vi har energien, forbindelserne og tiden til at
stable et fedt 'virksomheds og forenings Ubuntu Live!' på benene til
oktober/november - men indenfor det næste halve år tvivler jeg.

Det var mit hurtige indspark - jeg håber vi får en spændende debat i
eftermiddag kl. 16.

Mvh.
Søren