[ubuntu-dk] Nybegynder

hh at paradis.dk hh at paradis.dk
Man Jan 26 09:25:42 GMT 2009

Hej Søren!

Jeg har netop fået Ubuntu 8.10 på en CD og ahr installeret den inside
windows til en begyndelse for at finde ud om, det er noget for mig. Det
virker, og jeg synes bestemt om det. Jeg har fået opdateret systemet.

Jeg har et par spørgsmål:

1
Vil der kunne komme virus ind i min pc i Windowsdelen, når jeg kører
Ubuntu applikationen? Når jeg kører den, er der jo ikke firewall og
antivirusprogram kørende i baggrunden? hvis det er farligt vil jeg
snarest omformatere hele ahrddisken og kun køre Ubuntu.

2
Hvordan sætter jeg en firewall op?

3
Skal jeg slet ikke bruge et antivirus program? Der findes jo nogle gratis
programmer på nettet.

Mange tak for der er sådan nogle ildsjæle derude!

Mange venlige hilsener fra Henrik