[ubuntu-dk] Ny på listen

Martin Pihl martin at martinpihl.dk
Tir Jan 13 19:15:15 GMT 2009

Hej Nikolaj

Velkommen ombord! Det er dejligt med nogen som har lyst til at lægge
nogle kræfter i Ubuntu. Vi er alle her frivillige, så der er desværre
tid og økonomi, som begrænser os en hel del. Til gengæld er vi også en
del som brænder for Ubuntu, selvom vi har forskellige grunde til det.
Nogle motiveres meget af teknikken og andre af filosofien. Uanset hvad
er man velkommen :)

Der er sket meget i Ubuntu Danmark i det seneste år, og der er gang i
mange aktiviteter. Hvis du fortæller lidt om hvad du interesserer dig
for, hvad du godt kunne tænke dig at lave, så kan vi i hvert fald pege
dig i nogle retninger.

Der er noget *support* på http://ubuntudanmark.dk/forum, samt på *IRC:*
#ubuntu-dk @ freenode. Her er der også en off-topic chat på
#ubuntu-dk-snak, hvor ca 20 hænger ud.
Vi har en mailingliste, som arbejder med *marketing:*
http://lists.ubuntu-dk.org/listinfo/Marketing
Vi har en mailingliste, som arbejder med *aktiviteter og events*, og som
bl.a. planlægger det næste release party, som afvikles i Aalborg:
Og så har vi en mailingliste, som arbejder med at lave en *ny
hjemmeside*, som gerne skulle samle nogle af ovenstående ting noget mere
http://lists.ubuntu-dk.org/listinfo/Hjememside
Der er *oversættelse* af software, som foregår via danskgruppen:
http://www.dansk-gruppen.dk/

I Århus afvikler vi den 21. februar et arrangement, hvor vi vil arbejde
lidt med at tage os af bugs i Launchpad, Ubuntus bugtracking-system (og
meget andet), så hvis du vil arbejde med noget mere teknisk, og er i
nærheden af Århus, så er du velkommen til at kigge forbi det.

Der er kort sagt en hel del i gang allerede, men hvis der er noget
specifikt, du godt kunne tænke dig at lave (fx design, flyers,
whatever), så skriv endelig, og så finder vi sikkert ud af noget. Måske
er der nogle med samme tanker og interesser som dig ;)

Martin