[ubuntu-dk] Producing Open Source Software (bog)

Sakse Dalum don.s at yodanism.org
Man Feb 23 00:33:14 GMT 2009

Hej,

Dette har nok primært interesse for dem, der er med i hjemmeside
projektet eller udvikler software, men det kan også være spændende
læsning, selv for folk der bare er interesseret i FOSS (vil jeg tro).

Det er en bog skrevet af Karl Fogel, og den handler om, at deltage i og
styre open source projekter, eller, som titlen også siger, det at
producere open source software. Jeg har kun selv læst de første 4-5
sider, så kan ikke sige hvorvidt den gør det godt eller ej, men
umiddelbart ligner det en ret god bog - og da jeg mener at den kan have
interesse for hjemmeside-teamet, ville jeg ikke vente til jeg selv havde
kæmpet mig igennem den, før jeg linkede. Så, her er den, Producing Open
Source Software:

http://producingoss.com/

Den er licenseret under Creative Commons 3.0 Share-Alike (CC by-sa),
hvilket betyder, at den nødvendigvis må være god. Forfatteren Karl
Fogel, kan man læse lidt om her:

http://www.oreillynet.com/pub/au/1438

Free Software Magazine har skrevet om denne bog:
"I don’t think such a comprehensive guide has even been created for this
topic before. Likewise, I doubt any information source of this magnitude
has ever been made available for open source projects, and project
starters. Karl brings over three hundred pages of comprehensive data
into simple to understand topics that even those new to open source
concepts can understand."
(http://www.freesoftwaremagazine.com/articles/book_review_producing_oss)

Hvis der er nogen der har læst den, så del venligst Jeres holdning. :-)

- Sakse "Don S" Dalum