[ubuntu-dk] Ophavsret på IRC, follow-up

nicolaj at willerup.dk nicolaj at willerup.dk
Ons Feb 11 13:03:58 GMT 2009

Efter min mening virker det besynderligt at tale om en bevisbyrde, og
desuden også forsøge at lægge bevisbyrde over på en anden.

Der er ikke politi på kanalen, og der skal som sådan ikke være det, og
derfor ville det klæde personen mere at forholde sig til det faktum at
pirateri er uønsket på kanalen.

Det lugter langt væk af dårlig samvittighed at begynde at tale om at
nogen på kanalen skal bevise at et eller andet ikke kan købes....

Hvis det kan købes, så fair nok. Men så sig bare, jeg har købt det her, og
så er den ikke længere. Alt andet er i mine øjne et "bevis" på at det ikke
er anskaffet legalt.

Nicolaj