[ubuntu-dk] Ubuntu i DR Pengemagasinet

Daniel Skov Klejnstrup danielklejnstrup at gmail.com
Fre Okt 31 08:04:57 GMT 2008

Jeg forstår det udemærket - har selv samme problem i mange sammenhænge.
Jeg sætter selv mange systemer op - og jeg savner også lidt en
"gennemgang" af hvad man bør installere.
Er der en mulighed for at "gemme" opsætningen af én computer, når man
er tilfreds med opsætningen, så man bare kan loade det ind på en anden
maskine?

Min arbejdsplads (Elektronik Lavpris) i Århus, overvejer at tilbyde
gratis opsætning af ubuntu / kubuntu på folks medbragte maskiner.
Det kræver imidlertid en grundig gennemgang af hvad systemet bør kunne
(og dermed have installeret) - og det savner jeg.

Ja, det virker ikke just out-of-the-box - selvom h.264 har hjulpet en
del på det!