[ubuntu-dk] Hvordan skifter man sprog i 8.10?

Carsten Agger agger at c.dk
Fre Nov 21 12:24:35 GMT 2008

> Det plejede at være let at sætte sproget i GUI'en et-eller-andet sted,
> vistnok inde under "sprogunderstøttelse", hvor man også downloadede
> sprogpakker.
>
> Men det er, som om det er forsvundet ud af GUI'en, jeg kan i hvert fald
> ikke finde det. Nogen, der ved, hvor det er blevet af?
>
> Note om oversættelse: Et af sprogene på listen er angivet som
> "catalansk/valensisk".
>
> Det hedder "catalansk/valenciansk". Hvordan bærer jeg mig ad med at rette
> det? :-)

OK, det viser sig, at det faktisk fungerer mere eller mindre som det
plejer under "sprogunderstøttelse" - jeg mener, man tidligere mere
eksplicit skulle downloade sprogpakkerne, hvor man nu skal skrive "Apply"
og så sker det.

Nogen, der ved, hvor man kan styre sprogopsætningen pr. bruger? Det
*kunne* have ligget under "Om mig" eller under brugeropsætningen, men jeg
kan ikke lige finde det.