[ubuntu-dk] Starte Windows inde fra Ubuntu?

Carsten Agger agger at c.dk
Tor Nov 20 08:57:16 GMT 2008

Jeg har Windows og Ubuntu i dual boot på min computer. Jeg starter dog
stort set aldrig min Windows, der er kun ganske få ting, det endnu ikke
er lykkedes mig at få Ubuntu til (primært Netbank).

Det irriterer mig altid at skulle lukke ned for at boote ind i Windows.
Nu hvor Windows ligger klar på en partition, kan man så ikke boote fra
harddisken i en virtuel maskine/emulator, altså uden at forlade Ubuntu?

Jeg har forsøgt med Qemu, men den kan så vidt jeg kan se kun boote
Windows fra et disk image, dvs. en fil, der er oprettet specielt til
Qemu, og ikke fra en harddisk-partition.

Nogen, der har erfaring med emulatorer, der kan det nummer?

hilsen og pft

Carsten