[ubuntu-dk] Ubuntu Danmark som officiel forening - feedback ønskes.

Anders Jerlöw andersjnielsen at gmail.com
Tir Jul 22 17:44:56 BST 2008

Hov :
Jeg faldt lige over et punkt i standard vedtægter fra nummer to link neden
for:

	Medlemmer

	Enhver, som har betalt kontingent til foreningen og som tilslutter
sig foreningens formål og idégrundlag, er medlem af foreningen.

	Et medlem, som ikke respekterer nærværende vedtægter eller
beslutninger, som er vedtaget af generalforsamlingen, kan af bestyrelsen
ekskluderes af 	foreningen.

	En eksklusion skal godkendes af den nærmest følgende
generalforsamling.

Det er jo immervæk en god måde at få identificeret aktive og interesserede
medlemmer ved at lade dem betale et lille kontingent 50 kr om året eller
lignede.

Anders

Hej Søren

Jeg fandt lige disse to links:

http://borger.dk/forside/kultur-og-fritid/foreningsliv/info#Stifte

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/950.html

jeg kan ikke finde noget om krav om gebyr for medlemskab man skal dog
aflægge årsregnskab, hvis man ønsker at modtage støtte og det er jo lidt
tungt arbejde så det plejer man at udlicitere til en revisor og de koster
penge derfor er det en grund til at tage et gebyr.

Men der er intet ondt i at aflevere sit eget regnskab så skal det sikkert
blot være godkendt af en revisor. Men nu spekulere jeg.

Anders