[ubuntu-dk] [Leg <leg at besked.com>: Nedbrud]

Carsten Agger agger at c.dk
Søn Sep 2 19:31:17 BST 2007

Hvis det stadig ikke virker når du har gjort alle de ting, kan du
checke din skærms værdier for HorizSync  og VertRefresh (du kan som
regel finde dem ved at google efter din skærms fabrikat på nettet,
f.eks. "hp 1702", som er min egen) og checke, at de stemmer overens
med dem, der står i /etc/X11/xorg.conf (du kan også angive dem på et
eller andet tidspunkt, når du omkonfigurerer xorg).

I sektionen "Screen" vil selvsamme monitor (eller også én af mærket
"Generic") være sat under afsnittet "Screen", og her står der givetvis
noget i retning af

SubSection "Display"
Depth 24
Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection

dette kan du erstatte med

SubSection "Display"
Depth 24
Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection

og herefter skulle du kunne vælge denne opløsning i skærmopløsningsdialogen.

Se også denne tråd i Ubuntuforums:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=304544&highlight=agger+horizsynt

mvh
Carsten Agger