[ubuntu-dk] sopcast

Thomas Domingo Dahlmann domingo at domingo.dk
Lør Mar 10 17:49:23 GMT 2007

Hej Jacob

Du skal da være velkommen til at stille spørgsmål på listen, det er jo det
den er til for ;ø)

Jeg har leget lidt med det der sopcast, og det er jo ganske fix ting.

Start med at downloade:
http://linuxtoy.org/deb/gtksopcast/gtk-sopcast_0.2.8-1_i386.deb

(hvis du blot vælger at åbne programmet med Gdebi, så installere den med
det samme)

Når programmet er installeret dukker der en genvej op i "Applications -
Sound & Video - Sopcast TV Player"
Start det op. Efter et stykke tid dukker kanalerne op. Jeg er stor fan af
Vlc playeren (den kan du nemt finde inde i Synaptic), så jeg blev nød til
at lave en ændring efter opstart. Klik ind på fanebladet "config" (den ser
godt nok ud som den er disabled, men du kan sagtens vælge den alligevel).
Under punktet "Player" skriver du "vlc" (hvis du altså bruger vlc).
Så er det bare at dobbeltklikke på en kanal og voila så er der fodbold en
mas ;ø)

Give it a shot - eller råb højt.

/Thomas
Registered Linux user number 411788