[ubuntu-dk] Medlemskab - kan vi kalde det noget andet?

Philip Munksgaard pmunksgaard at gmail.com
Tor Dec 6 21:54:09 GMT 2007

Jeg må indrømme at jeg syntes det er en dårlig ide, set fra et
principielt synspunkt. Jeg kan sagtens følge logikken i det, men ud fra
et princip om at Ubuntu (og linux for den sags skyld) er åbent for alle,
uanset deltagelsesgrad og evt. "tilbagebetaling til fællesskabet" (altså
det at give noget tilbage til linuxbrugerne), syntes jeg ikke det er en
god løsning, at man har nogle "elite-brugere" og nogle normale brugere.

Men jeg er enig i, at det skal indebære noget at være loco-"medlem",
både for en selv og samfundet. Først og fremmest bør det signalere noget
om at man giver fællesskabet noget, istedet for bare at modtage. Det
kunne være at arrangere arrangementer, introducere nye brugere osv.
Det er straks sværere at finde ud af hvad de skal have igen.

Mht. troll-warning mener jeg at det er noget pjat, mere eller mindre.
Det ligger i den demokratiske model, at alle har lige meget at skulle
have sagt. Hvis noget sådant overhovedet kan forekomme må det tages på
de demokratiske præmisser.

Mvh. Philip