RedHat: Truth happens

Savvas Radevic vicedar at gmail.com
Tue Jan 19 21:50:00 GMT 2010

Καλησπέρα Πάνο, καλωσήρθες στην παρέα μας! [?]

Ναι, μπορείς με μια από τις τελευταίες εκδόσεις Ubuntu, π.χ. η έκδοση 9.10
(άλλως "Karmic Koala"), να επιλέξεις και να χρησιμοποιήσεις την ελληνική
γλώσσα.

*Λήψη ISO αρχείου από το διαδίκτυο*

Υπάρχουν 2 επιλογές:
α) *CD (600 MB)*: Δεν είμαι σίγουρος, αλλά πιστεύω πως θα χρειαστείς το
διαδίκτυο για την εγκατάσταση των πακέτων/προγραμμάτων που περιέχουν τις
ελληνικές μεταφράσεις.

http://releases.ubuntu.com/karmic/ubuntu-9.10-desktop-i386.iso

β) *DVD (4 GB)*: Αν δεν έχεις διαδίκτυο διαθέσιμο κατά την εγκατάσταση,
μπορείς να επιλέξεις να κατεβάσεις το DVD, το οποίο έχει τα αναγκαία
πακέτα/προγράμματα για την ελληνική γλώσσα (και παράλληλα για όλες τις
γλώσσες). Είναι μεν μεγάλο αρχείο, αλλά αξίζει. :)

http://cdimage.ubuntu.com/releases/karmic/release/ubuntu-9.10-dvd-i386.iso

Μικρή σημείωση: Για αρχάριους, η έκδοση 32-bit που παράθεσα παραπάνω είναι
αρκετό. Για τους υπόλοιπους που ενδιαφέρονται, υπάρχουν κι άλλες μορφές που
μπορούν να χρησιμοποιήσουν:

   - http://cdimage.ubuntu.com/releases/
   - http://releases.ubuntu.com/

*Κάψιμο του ISO αρχείου*

Το αρχείο που θα κατεβάσεις είναι ISO, το οποίο αντιπροσωπεύει ένα CD.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις διάφορα προγράμματα για να το κάψεις σε CD/DVD.
Κάψε το .iso αρχείο σε CD χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα για κάψιμο αρχείων
iso, όπως το InfraRecorder <http://infrarecorder.org/?page_id=5>, Nero,
ImgBurn <http://www.filehippo.com/download_imgburn/> -- έτσι θα
δημιουργήσεις το Ubuntu CD/DVD στο Windows λειτουργικό σύστημα.

*Τι ακολουθεί*

Ακολούθως, αφού κάψεις το ISO αρχείο, πρέπει να το ξανατοποθετήσεις στο
CD/DVD driver και να επανεκκινήσεις το σύστημα σου. Αν όλα είναι ρυθμισμένα
όπως πρέπει, θα ελεγξει και θα ξεκινήσει από το CD/DVD το Ubuntu "Live",
όπου μπορείς να δοκιμάσεις το Ubuntu, *χωρίς να το εγκαταστήσεις και χωρίς
να προκαλέσει οποιεσδήποτε αλλαγές στο σύστημα σου*. Μπορείς να επιλέξεις
φυσικά την εγκατάσταση του Ubuntu.

Συστήνω *να κρατήσεις* την εγκατάσταση του Windows και να χρησιμοποιείς και
τα δύο λειτουργικά συστήματα παράλληλα, μέχρι να νιώσεις έτοιμος, άνετος και
οικοίος με το καινούργιο σου λειτουργικό.

*Χρήσιμοι σύνδεσμοι*

   - Σχετικά με ΕΛΛΑΚ και
Linux<http://www.ubuntucy.org/wiki/index.php/%CE%A3%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%BC%CE%B5_%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%9A_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_Linux>(ubuntu-cy
wiki)
   - Οδηγοί/Tutorials για διάφορες πράξεις στο
Ubuntu<http://forum.ubuntu-gr.org/viewforum.php?f=9>(ubuntu-gr forum)
-- Θα σε βοηθήσουν
   *πολύ* ! [?]
   - www.osalt.com -- Θα σε βοηθήσει να βρεις ένα πρόγραμμα, που κάνει τη
   δουλειά ενός προγράμματος που είχες στο Windows.
   - Σ' αυτή την ταχυδρομική λίστα και σε συζητήσεις στο ubuntu-cy και στο
   ubuntu-gr θα σε βοηθήσουν άτομα τα οποία έχουν εμπειρία με το Ubuntu και το
   Linux γενικά:
      - www.ubuntucy.org/forum
      - http://forum.ubuntu-gr.org

Ελπίζω αυτά να είναι αρκετά. :)