[Ubuntu-cat] Sortida al grub Minimal Busybox desprès d'instal·lar Ubuntu 20.04 LTS

Paco Rivière paco a riviere.cat
dis des 17 23:30:06 UTC 2022

Perdoneu si no toca, però es que mireu què m'ha contestat el chatGPT:

"Per que el meu portàtil Lenovo b50 no arrenca amb el minimal-bash like en lloc de l'Ubuntu que té instal·lat?

Això pot ser degut a una sèrie de problemes, com ara una instal·lació dolenta de l'Ubuntu, una fallada de l'arrencada o una configuració incorrecta del sistema. Primer, assegureu-vos que heu arrencat el portàtil correctament i que els discs durs estan ben connectats. Si això no soluciona el problema, intenteu reinstal·lar l'Ubuntu des de la partició de recuperació. Si això tampoc no funciona, és possible que hàgiu de reinstal·lar el sistema operatiu des de zero."

Cordialment,
Paco Rivière
http://paco.riviere.cat

---- On Sat, 17 Dec 2022 15:17:18 +0100 Paco Rivière <paco a riviere.cat> wrote ---

He seguit totes recomanacions de https://askubuntu.com/questions/1104855/how-to-make-grub-menu-appear-instead-grub-minimal-bash-like-in-booting

i segueix surtint el Minimal BASH-Like

.

En concret he retirat el disc d'instal·lació i també he fet

sudo grub-install /dev/sda (he esperat a  a que acabi)

sudo update-grub2 (he esperat a  a que acabi)

reboot

Anteriorment havia fet sudo update-grub en lloc de sudo update-grub2

Però res.

Cordialment,
Paco Rivière
http://paco.riviere.cat

---- On Sat, 17 Dec 2022 14:46:33 +0100 Paco Rivière <mailto:paco a riviere.cat> wrote ---

Fet

Cordialment,
Paco Rivière
http://paco.riviere.cat

---- On Fri, 16 Dec 2022 16:01:55 +0100 Walter Garcia-Fontes <mailto:walter.garcia a upf.edu> wrote ---

* Paco Rivière, mailto:paco a riviere.cat [15/12/22 23:19]:

>Potser cal una simple verificació i neteja de la partició on tens

>instal·lat l'Ubuntu?

>Primer identificar les particions:

>blkid

Resultat:

/dev/sda6: UUID="...

>Un cop identificada la o les particions on tens l'Ubuntu, fer la

>neteja, per exemple:

>sudo fsck -f /dev/sdXX

sudo fsck -f /dev/sda6

No troba cap error.