[Ubuntu-cat] Dnie

Joan Carles palimsesto a gmail.com
dis maig 29 10:15:52 UTC 2021

Hola!

Bo, en primer lloc, he trigat molt a parlar sobre el que demanava -fa
temps- del dni electrònic per que seguint instruccions que vaig trobar
al web

https://chitoraspberrypi.blogspot.com/2018/12/instalar-dni-electronico-en-ubuntu-1804.html

i la que em va recomanar Orestes

https://gitioc.upc.edu/ioc/identitat_e/-/wikis/Targetes-a-GNU/Linux
<https://gitioc.upc.edu/ioc/identitat_e/-/wikis/Targetes-a-GNU/Linux>

no funcionava, o al menys una vegada seguit els passos d'un i altre cas
quan entrava a la FNMT no podia validar res.

Llavors no era que em quedara encallat en cap pas, era que el resultat
final no era el desitjat, fins i tot revisats (sempre puc descuidar-me
d'alguna cosa) i no sabia dir exactament al foro on era l'apartat que no
rutllava quan era el final al validar, al FNMT, el dnie que es quedava
sense accedir.

Llavors vaig escriure un correu al servei d' informàtica de la policia,
indicant els passos que havia fet i que no podia validar, tot i que el
lector de la tarja funcionava perfectament.

Vaig rebre un correu del servei informàtic dient-me que actualitzara el
dni, doncs havien tingut problemes amb els xips d'una de les tongades
nous dni i altres problemes de seguretat, i no funcionaven prous. A
comissaria un policia, quan vaig anar a preguntar també m'ho va
confirmar que era real que molts estaven renovant-se per això.

Llavor tinc data aviat per renovar el dni, gratuïtament, quan es cosa
d'ells, però tinc uns dubtes.

Cal que entri als certificats instal·lats, dintre del Firefox i els
esborre?

Tinc el dubte de si tot el que vaig anar provat ara pot donar problemes.

Faig servir la 20.04 ara

He mantingut el fil al tractar-se del mateix tema.

Ja direu si cal que esborre alguna cosa abans de fer la prova amb el nou
dni quan el rebi.

--
Salutacions

Joan Carles