[Ubuntu-cat] vlc

dll jun 14 06:30:22 UTC 2021

* SANCHEZ, sanchezcano.manuel a gmail.com [14/06/21 08:14]:
> com a navegador tinc el mozilla firefox.
> primer pas: descarregar i instal.lar el programa "configurador fnmt"
> Segon pas, sol.licitar certificat.
> S'obre una pantalla que et demana un password.
> Després una altra que et demana dades personals, domicili, etc
> Per a completar aquest pas demana signar el document.
> Quan signes al cap d'una estona surt el missatge que has exhaurit el temps
> necessari per a signar en aquesta web i aquí queda aturat el sistema.
>
> Ja em diràs com configurar el firefox perquè vegi el certificat.

Pensava que ja tenies el certificat i volies signar amb ell. Això que
expliques de demanar el certificat per la web a mi tampoc no em va
funcionar, i també he sentit de gent que ho ha intentant a altres
sistemes operatius diferents a Linux i tampoc no ho han pogut fer.

A més sembla com un cercle viciós, per demanar un certificat et cal
identificar-te amb un certificat que no tens. No ho entenc. Suposo que
vol llegir el certificat des d'un DNI electrònic, però tampoc em va
funcionar provant amb aquest documents.

Per configurar un certificat jo el vaig sol·licitar al meu ajuntament,
em van donar cita per comprovar la signatura, i me'l van enviar per
correu electrònic. Això em va donar el certificat IDCat. Després el
vaig configurar al Chromium i al Firefox, i em serveix per
identificar-me davant serveis públics, tant catalans com estatals. Puc
signar documents amb un programa del sector públic espanyol que es diu
"Autofirma".

L'Hospitalet de Llobregat