[Ubuntu-cat] webcam SQ11 i vlc

orestes a riseup.net orestes a riseup.net
dis gen 30 23:18:01 UTC 2021

A 2021-01-30 12:04, Paco Rivière escrigué:
> Bon dia,
> Tinc una webcam SQ11 que després de forces voltes he aconseguit
> utilitzar amb vlc com a webcam així:
>
> vlc v4l2:///dev/video0 --aspect-ratio=4:3
>
> La càmera va perfectament i amb vlc hi ha mil opcions i
> possibilitats.
>
> Però no aconsegueixo que cap aplicació de videoconferència la
> reconegui
>
> em perdo amb l'extensa documentació del vlc. Algú ho té per la mà?
>
> Gràcies

Si el VLC la veu amb aquesta ordre, serà que v4l la suporta. Jo provaria
el següent:

* ls -l /dev/video0. Com tens els permisos? El teu usuari és al grup
«video»?
* Has provat si la reconeix el programa «webcamoid»? Quines aplicacions
has provat concretament? Si és via web jo m'he trobat de vegades que
firefox i chromium no reconeixen una càmera però chrome si...
* Assumint que la càmera és USB, què et diu l'ordre «lsusb»? Quin ID té
la càmera? Potser pots cercar a la pàgina de v4l a veure si hi indica
alguna cosa especial...

No sé, no sóc massa expert en el tema. Segurament dono pals de cec.

Orestes.