[Ubuntu-cat] Traducció a la Ubuntu 20.10 de GTK 3.24 - la versió no es correspon a upstream

David david.planella a gmail.com
div gen 22 13:56:02 UTC 2021

Bones,

Fa força temps que no puc col·laborar al projecte de traducció,
però en cas que això pugui ajudar:

He fet una cerca per la 20.04 (hirsute) - GTK 3.24.18
- Cerca:
<https://translations.launchpad.net/ubuntu/focal/+source/gtk+3.0/+pots/gtk-3.0/ca/+translate?batch=10&show=all&search=no+s%27ha+trobat>
- Cadena:
<https://translations.launchpad.net/ubuntu/focal/+source/gtk+3.0/+pots/gtk-3.0/ca/753/+translate>

I per la 20.10 (groovy) - GTK 3.24.20

- Cerca:
<https://translations.launchpad.net/ubuntu/groovy/+source/gtk+3.0/+pots/gtk-3.0/ca/+translate?batch=10&show=all&search=no+s%27ha+trobat>
- Cadena:
<https://translations.launchpad.net/ubuntu/groovy/+source/gtk+3.0/+pots/gtk-3.0/ca/753/+translate>

I per la 21.04 (hirsute) - GTK 3.24.23

- Cerca:
<https://translations.launchpad.net/ubuntu/hirsute/+source/gtk+3.0/+pots/gtk-3.0/ca/+translate?batch=10&show=all&search=no+s%27ha+trobat>
- Cadena:
<https://translations.launchpad.net/ubuntu/hirsute/+source/gtk+3.0/+pots/gtk-3.0/ca/753/+translate>

En cap dels 3 casos (tots amb GTK 3.24) sembla ser que a Ubuntu s''hagi
sobrescrit la traducció del projecte original. Diria que el que ha
passat és que les traduccions originals no s'estan important.

- La solució a curt termini és corregir la cadena al Launchpad
manualment. Almenys per a la 20.04 (LTS), se solucionarà per als
usuaris quan s'alliberin els propers paquets de llengua, suposo que com
a molt tard a la 20.04.2 (no estic al dia del procés, però)
- Per a la solució a llarg termini, he intentat demanar a la gent de
l'Ubuntu Desktop si poden fer un cop d'ull per assegurar-se que les
traduccions s'importen (he tingut problemes per entrar a
#ubuntu-desktop per IRC, ho tornaré a provar més tard o dilluns)

Salut!,
David.

En dt., 19 de gen. 2021 a les 10:27 A. M., Jordi Mas
<jmas a softcatala.org> ha escrit: