[Ubuntu-cat] SSD interno + HD

Walter Garcia-Fontes walter.garcia a upf.edu
diu feb 28 17:47:38 UTC 2021

* Joan Carles, palimsesto a gmail.com [28/02/21 17:34]:
> Llavors, segons entenc, sí puc posar al SSD el sistema operatiu
> en / i al /home les carpetes d'usuari.
>
> Al fer la instal·lació ja em permetrà fer això Ubuntu, suposo,
> doncs encara no ho he fet mai. I com supose  Ubuntu ja posa on
> toca al /home les carpetes d'usuari, directament.
>
> Havia llegit, a la xarxa, que calia fer servir Gparted o Trim per
> gestionar els discos, ja d'entrada foren SSD o HD i no m'ho
> aclaria prou. Ara sí veig que puc fer el que comentava.

Si vols tenir separades les particions on tens el sistema ("/") i la
partició on tens les dades ("/home") ho has de demanar al moment de
la instal·lació. Posteriorment també es pot fer, però costa més.

Una de les primeres coses que et demana la instal·lació és si vols fer
servir la partició de discos estàndard, o "una altra cosa" o quelcom
així. Has d'escollir aquesta segona opció. Aquesta opció "una altra
cosa" et deixa definir quines particions i el seu espai. Per exemple
podries deixar-li 50 Gigues al sistema (/) per anar sobrat, i la resta
per a les dades ("/home"). Mira la interfície de la instal·lació, crec
que es prou entenedora. Potser primer busca algun tutorial per
Internet perquè hi ha un munt que expliquen com fer aquest tipus
d'instal·lació.

Si fas servir la instal·lació estàndard tampoc no passa res, però és
millor tenir el sistema a part, perquè si es fa mal bé i per alguna
raó has de tornar a formatar i instal·lar el sistema en aquesta
partició,  sempre podràs recuperar fàcilment les dades de l'altra
partició.

--
Walter Garcia-Fontes
L'Hospitalet de Llobregat