[Ubuntu-cat] SSD interno + HD

Joan Carles palimsesto a gmail.com
diu feb 28 16:33:23 UTC 2021

El 28/2/21 a les 17:23, Walter Garcia-Fontes ha escrit:
> * Joan Carles, palimsesto a gmail.com [28/02/21 13:08]:

> Si la velocitat d'escriptura i lectura del disc SSC és més alta doncs
> si aconsegueixes posar tot el que fas ús amb freqüència a aquest disc,
> és a dir el sistema operatiu, el programari i les dades, tot anirà més
> ràpid, tot i que el que realment notaràs és una arrencada de
> l'ordinador més ràpida, a no ser que facis ús d'aplicacions que hagin
> de llegir i escriure molt al disc dur per apreciar aquesta velocitat.
>
> Les unitats més lentes les pots usar per mantenir dades que no es fan
> [...]
Hola!

Llavors, segons entenc, sí puc posar al SSD el sistema operatiu en / i
al /home les carpetes d'usuari.

Al fer la instal·lació ja em permetrà fer això Ubuntu, suposo, doncs
encara no ho he fet mai. I com supose  Ubuntu ja posa on toca al /home
les carpetes d'usuari, directament.

Havia llegit, a la xarxa, que calia fer servir Gparted o Trim per
gestionar els discos, ja d'entrada foren SSD o HD i no m'ho aclaria
prou. Ara sí veig que puc fer el que comentava.

Gràcies Walter!

--
Salutacions

Joan Carles