[Ubuntu-cat] Accelerar Ubuntu 20.04

Joan Carles palimsesto a gmail.com
dis feb 13 08:22:44 UTC 2021

Bon dia!

He actualitzat Ubuntu 18.04 a 20.04 mitjançant el servei directe que
t'ofereixen del repositori, doncs ara mateix tinc feina i no massa temps
per fer còpies de seguretat de les coses i penava que això ho mantindria
tot.

El problema que tinc és que va massa lent ara quan engego. He escarbat
per la xarxa i he trobat

Això:

https://www.ubuntizando.com/mi-pc-arranca-lento-como-resolver-los-problemas-de-slowboot-en-ubuntu/

https://laboratoriolinux.es/index.php/-noticias-mundo-linux-/software/26852-mi-pc-arranca-lento-como-resolver-los-problemas-de-slowboot-en-ubuntu-actualizado.html

En tots dos casos cal manegar fitxers que no m'atreveixo. Sí puc veure
els fitxers que més triguen però no sé què fer per no destrossar res.

palimsesto a palimsestoPC:~$ systemd-analyze critical-chain
The time when unit became active or started is printed after the "@"
character.
The time the unit took to start is printed after the "+" character.

graphical.target @1min 3.684s
└─multi-user.target @1min 3.684s
   └─snap.hplip-printer-application.run-server.service @51.330s +287ms
     └─network.target @27.628s
       └─NetworkManager.service @22.375s +5.252s
         └─dbus.service @22.368s
           └─basic.target @22.210s
             └─sockets.target @22.210s
               └─snapd.socket @22.209s +842us
                 └─sysinit.target @22.106s
                   └─snapd.apparmor.service @19.547s +890ms
                     └─apparmor.service @18.060s +1.485s
                       └─local-fs.target @18.059s
                         └─run-user-1000-gvfs.mount @49.979s
                           └─run-user-1000.mount @40.255s
                             └─swap.target @17.336s
└─dev-disk-by\x2duuid-6fd790a7\x2d535a\x2d42ff\x2d84ce\x2df8bc350b6209.swap
@17.166s +169ms
└─dev-disk-by\x2duuid-6fd790a7\x2d535a\x2d42ff\x2d84ce\x2df8bc350b6209.device
@17.165s
palimsesto a palimsestoPC:~$

Potser em podeu donar algun consell per que engegui més ràpid el sistema?

--
Salutacions

Joan Carles

Linux user #324917#