[Ubuntu-cat] CRITICAL: We failed, but the fail whale is dead. Sorry.... (18.04)

cubells vicent a vcubells.net
dim nov 10 06:00:41 UTC 2020

El 9/11/20 a les 23:32, Paco Rivière ha escrit:
> sembla que ja tenia instal·lat el nouveau i el nvidia no:
> ~$ aptitude search nouveau | grep ^i
> i  libdrm-nouveau2 - Userspace interface to nouveau-specific kernel DRM
> services -- runtime
> i A libdrm-nouveau2:i386 - Userspace interface to nouveau-specific
> kernel DRM services -- runtime
> i  xserver-xorg-video-nouveau-hwe-18.04 - X.Org X server -- Nouveau
> display driver
> paco a ryzux:~$

Aleshores ja anem descobrint coses.

Es coneix que vas instal·lar algun mòdul d'nvidia des de codi font, no
des del paquetari. Aleshores no es pot desinstal·lar des del paquetari.

Executa això per saber si estic encertat:

dpkg -l | grep -i nvidia

El mòdul d'nvidia "pirata" el tens a la carpeta /dev

No sé si vas fer alguna cosa més, com ara carregar el mòdul en l'inici,
o instal·lar-lo amb amb dkms per a què es compili en cada nucli, etc.

Hauries de desinstal·lar aquest mòdul "pirata" o bé actualitzar-lo. Jo
sóc partidari d'eliminar-lo.

lsmod | grep nvidia

lsmod | grep nouveau

ens pot ajudar a saber què es carrega.

cat /etc/modules | grep nvidia

ens pot ajudar a saber si el carregues al principi

Finalment, nvidia té una aplicació per desinstal·lar-se, hauries de
mirar a /dev si està. Executant això pot ser ho aconseguim:

sudo nvidia-uninstall

clar, solament si està l'aplicació als binaris que tens.

Ja tens unes comandes per fer proves.

Vas a venir a la festa del dissabte? Ho dic per connectar-me en remot i
mirar-ho amb més detall.

--
Atentament, cubells.