[Ubuntu-cat] Veure impressora per router

Miki mikcat a gmail.com
dic mar 13 06:51:52 UTC 2019

Bon dia,

Això de que si no estan al mateix segment de xarxa no es veuen no és cert.
Els routers serveixen precisament per això.

Dius que des de la wifi et funciona, a la wifi quin rang d'ip tens ??

Com sigui, dues coses, primera assegurar-te que el router que connecta les
dues xarxes t'hi deixi passar el tràfic, entenc que algun router t'ho fa ja
que des de la wifi imprimeixes i et connectes a internet.

Al tenir varis routers dins el mateix segment, sinó configures un protocol
d'enrutament, el teu pc tindrà de gateway per defecte el router d'internet,
i per tant tot el tràfic que no és per al seu segment de xarxa l'envia cap
a aquell router. Però la impresora et penja d'un altre router diferent i
"ningú ho sap".

Si des del teu pc pots fer ping al router de la impresora, només et caldria
fer això al teu pc:

sudo ip route add 192.168.0.109 via ip.del.router.de.la.impresora dev eth0
o per poder veure tota l'altre xarxa
sudo ip route add 192.168.0.0/24 via ip.del.router.de.la.impresora dev eth0

eth0 seria la teva interficie de xarxa on hi tens la ip 192.168.1.81, per
si en tens varies potser el nom canvia..

Potser no és aquell router, però en qualsevol cas n'hi ha d'haver un que
per una banda te la xarxa 192.168.1.0, i per l'altre la 192.168.0.0, aquell
serà el teu "via"

Salut!
Miki

Missatge de Pere <pere a cirerer.jazztel.es> del dia dc., 13 de març 2019 a
les 4:40: