[Ubuntu-cat] Fwd: Gravador - reproductor blu-ray extern

Carles Pina i Estany carles a pina.cat
dll gen 21 23:49:16 UTC 2019

Hola,

On Jan/21/2019, Eduard Selma wrote:
> El 21/1/19 a les 13:53, Pere ha escrit:

[...]

> El format nadiu que usen els DVD,, si no vaig errat, és el mpeg-2, no gaire
> modern ni eficient. Tanmateix, 21 minuts d'enregistrament PAL caben
> perfectament en un disc de 4,7 GB sense pèrdua apreciable. Pensem que un
> film comercial de 90' ocupa uns 9 GB (doble cara), com a molt. I es veu prou
> bé.

> - Evidentment, un cop més depèn del tipus de compressió i del bitrate.
> Es podria dir que poden arribar-hi a cabre entre 400 i 1000 hores de
> vídeo PAL.  Evidentment, no crec que en fitxers AVI convencionals.
> H264 potser sigui un còdec més indicat.

opinió personal... jo miraria els codecs perquè ocupés menys (tal com
heu dit una peli a un DVD ocupa 9 GB i són 90 minuts o més).

Però sobretot, jo faria servir discs durs USB externs per les copies
enlloc de DVDs / etc. Per comoditat de copiar-ho, de fer-ne còpies, de
llegir-ho i si un dia els discs durs USB són cosa del passat serà més
fàcil agafar un disc dur USB amb tot a dins i fer-ne una copia al format
nou enlloc de fer-ho de varis DVDs / Bluerays! Si més no pel fet que
siguin un i no cal anar canviant!

I sí, els discs USB es poden "borrar" més fàcil que DVD's però si es va
amb compte i s'en tenen còpies...

Fins aviat,

--
Carles Pina i Estany