[Ubuntu-cat] Dubte format pdf

Joan Carles palimsesto a gmail.com
dis feb 16 17:03:03 UTC 2019

El 16/2/19 a les 17:26, Walter Garcia-Fontes ha escrit:
> * Joan Carles, palimsesto a gmail.com [16/02/19 12:32]:
> Si és qüestió de reduir la mida del PDF la vella eina "ghostscript"
> pot ser una solució:
>
> gs -sDEVICE=pdfwrite -dCompatibilityLevel=1.4 -dPDFSETTINGS=/default \
>      -dNOPAUSE -dQUIET -dBATCH -dDetectDuplicateImages \
>      -dCompressFonts=true -r150 -sOutputFile=output.pdf input.pdf
>
> on "-r150" és la resolució, "input.pdf" és el PDF original i
> "output.pdf" és el PDF amb menys resolució. Potser amb 150 es perdi
> massa qualitat, doncs es pot provar amb un valor més gran, quant més
> [...]
Hola!

També que es poguera descarregar. He vist el Flipbook però no trobe cap
en Ubuntu, són tots de güindoüs.

Realment cerco dos coses diferents, amb el que esteu ajudant-me. Per una
banda i pel que he encetat el tema és per com crear un pdf amb menys pes
del que puc aconseguir amb Scribus. Com deia he reduit les images amb
Gimp i tot i això no puc baixar de 25MB. Llavors mirava de quina
aplicació podia fer servir que no fera necessari tantes megues i
tinguera qualitat al web.

Per altra banda ha aparegut la idea de fer un flipbook, paginador
inclòs. He provat Calibra però no m'ensurto encara amb el poc temps que
he tingut, però el més important era la primera idea que he comentat,
potser no he sigut prou explicit: Amb quina aplicació poder treballar i
generar (encara que potser posterior) un pdf per posar un document amb
fotografies i no que no ocupara tantes megues.  Bo, la llista no accepta
posar documents d'exemple altrament ho faria i poguereu aconsellar-me
millor. Però... el meu drive fa que pugueu mirar i mirar el que us dic
que coi!

https://drive.google.com/file/d/18KV5pJ5XKZgIv7S9nQLXUpBVX49-OXQk/view?usp=sharing

Us explico, sóc membre del Club Català de Naturisme i hem fet una guia
semblant a la que he posat al meu drive de British Naturism. Aquí no sé
com l'han feta i ocupa només 5MB amb molta qualitat, i jo la he feta
però amb molta més megues, amb Scribus, i m'empipa realment no saber com
i per això us pregunte.

Com podeu suposar per respecte als nostres socis/es mire un pdf que
només es puga compartir via mail, com aquesta d'exemple, i que no siga
massa gran. No podem arriscar-nos a fer un document public i que
aparegui als Encants, fins ara amb la publicació en paper, estic
guanyant la partida i garantint la privacitat amb la colaboració
d'imprenta tot i que treballem pdfs.

Espero haver estat més explicit ara i no tingue problemes amb accedir a
la carpeta del Drive meu.

--
Salutacions,

Joan Carles